כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
בעקבות החרם

הקרן הגדולה של ניו יורק מושכת השקעות מחברת בן אנד ג'ריס

קרן הפנסיה הגדולה של מדינת ניו יורק מושכת 111 מיליון דולר השקעות מהחברה שמחזיקה בבן אנד ג'ריס בעקבות החרם שהטילה ענקית הגלידות על ההתנחלויות

הקרן הגדולה של ניו יורק מושכת השקעות מחברת בן אנד ג'ריס
בן אנד ג'ריס צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

קרן הפנסיה האדירה של מדינת ניו יורק מושכת השקעות של 111 מיליון דולר מהחברה המחזיקה בבן אנד ג'ריס בגלל החרם של יצרנית הגלידות על ההתיישבות בישראל.

טום דינאפולי המנהל הבלעדי של קרן הפנסיה המשותפת של המדינה בסך 263 מיליארד דולר, אמר כי "החלטת בן אנד ג'ריס להפסיק את מכירת הגלידה בשטחים הישראלים - פלסטינים השנויים במחלוקת ביולי הפרה את מדיניות משרדו נגד החרם על ישראל". כתוצאה מכך, הוא מושך 111 מיליון דולר בהשקעות הון מיוניליוור, חברת האם של בן אנד ג'ריס. כל מדווח ה'ניו יורק פוסט'.

"לאחר בדיקה יסודית, קרן הפנסיה המשותפת של מדינת ניו יורק תמכור את אחזקותיה במניות יוניליוור, הסקירה שלנו על פעילות החברה, וחברת הבת שלה בן אנד ג'ריס, מצאה שהם עוסקים בפעילות ארגון BDS (תנועת החרם על ישראל) במסגרת מדיניות קרן הפנסיה שלנו", אמר דינאפולי בהצהרה.

מדיניות מבקר המדינה שנקבעה ביוני 2016 אמרה כי פעילות BDS נועדה לגרום נזק כלכלי לישראל וכתוצאה מכך להשקעות של קרן הפנסיה במדינת היהודים. קרן הפנסיה של המדינה - השלישית בגודלה במדינה - משקיעה יותר מ-800 מיליון דולר בקרנות פרישה בישראל.

מדיניות מבקר המדינה שנקבעה ביוני 2016 קבעה כי "פעילות BDS נועדה לגרום נזק כלכלי לישראל וכתוצאה מכך להשקעות של קרן הפנסיה במדינת היהודים". קרן הפנסיה של המדינה השלישית בגודלה במדינה משקיעה יותר מ-800 מיליון דולר בקרנות פרישה בישראל.

בן & ג'ריס חרם על ישראל השקעות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד