ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
המערכה נמשכת

דיווח בסוריה: ישראל תקפה מחסני נשק ממערב לדמשק לאור יום

לפי דיווחים בכלי תקשורת בסוריה, ישראל תקפה היום בשעות הצהריים המוקדמות שני מוקדים, ככל הנראה מחסני נשק, סמוכים לדמשק. שני חיילים סורים נפצעו. על פי ארגון אופוזיציה סורי, ישראל תקפה מחסני נשק ותחמושת של חיזבאללה ומיליציות פרו איראניות ממערב לדמשק

דיווח בסוריה: ישראל תקפה מחסני נשק ממערב לדמשק לאור יום
פיצוץ. אילוסטרציה צילום: רשתות ערביות

לדברי מקור צבאי סורי רשמי, מספר טילי קרקע-קרקע שוגרו ב-12:17 היום מצפון ישראל לעבר כמה מוקדים בפרברי דמשק. שני חיילים סורים נפצעו ונזק נגרם לרכוש. בהודעה הרשמית מדמשק נמסר כי אש נ"מ נורתה אל הטילים וחלק מהם הופלו.

לפי ארגון אופוזיציה סורי, ישראל תקפה מחסני נשק ותחמושת של חיזבאללה ומיליציות פרו איראניות באזור קודסיא שממערב לדמשק, באזור שבו ממוקמים דיביזיה 4 של הצבא הסורי ומפקדות. כמו כן, מקורות בסוריה דיווחו כי מטרה נוספת השייכת לחטיבה 94 של הצבא הסורי הותקפה באזור דימאס, גם כן ממערב לדמשק. כך דווח ב'כאן חדשות'.

עוד דווח, כי מרכז המעקב הסורי המזוהה עם האופוזיציה שמקום מושבו באנגליה מדווח על חמישה הרוגים משורות המיליציות הפרו-איראניות בתקיפה הישראלית וכן על השמדת מטען אמצעי לחימה שהיה מיועד לחיזבאללה הלבנוני.

לפי שעה לא ברור מה יעד התקיפה, הפצצות באזור הזה כמו בהפצצות קודמות, מכוונות בדרך כלל נגד המיליציות הפרו-איראניות, המחזיקים מחסנים של אמצעי לחימה שמיועדים ללבנון, או משלוחים באזור שדה התעופה בדמשק.

בעשור האחרון ישראל תוקפת בשגרה בסוריה מאז פרוץ מלחמת האזרחים, ישראל מנסה למנוע מאיראן להתבסס מעבר לגבול ולהעביר אמצעי לחימה לחיזבאללה. אך ישראל נאלצת לתאם את מהלכיה עם רוסיה שתומכת במשטר אסד וסייעה לו לצלוח את מלחמת האזרחים.

סוריה דמשק איראן חיל האוויר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד