א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
הרוגים ופצועים

סודן: מאות אלפים מוחים נגד ההפיכה הצבאית. צפו

בשעות האחרונות כלי תקשורת ערביים מדווחים על הפגנות גדולות בח'רטום בירת סודן נגד ההפיכה הצבאית שהתרחשה במדינה בתחילת השבוע. סוכנות הידיעות הצרפתית מדווחת על שני הרוגים בעימותים בין המפגינים לכוחות הביטחון | בכיר אמריקני: "ארה"ב לא תלחץ על הממשל הצבאי בסודן לקדם את הנורמליזציה עם ישראל"

סודן: מאות אלפים מוחים נגד ההפיכה הצבאית. צפו
המחאות בסודן צילום: צילום מסך

בחרטום בירת סודן פרס הצבא כוחות גדולים ומשוריינים, וחסם צירים וגשרים, על רקע הקריאות להפגנות מחאה גדולות היום (שבת) נגד ההפיכה הצבאית במדינה בתחילת השבוע. בתקשורת הערבית דווח כי רשת הטלפון הקווי במדינה נחסמה לצד השיבושים הנמשכים ברשת האינטרנט. ארה"ב קראה לשלטון בסודאן לאפשר היום מחאה בדרכי שלום ולהימנע מאלימות נגד המפגינים.

רועי קייס מדווח ב'כאן חדשות', כי ארגון בעלי המקצוע הסודנים שעומד בראש המחאות נגד ההפיכה של עבד אל-פתאח אל-בורהאן, ועמד בראש ההפגנות ב-2019 שהדיחו את הרודן אל-בשיר, קורא להפגנות ענק מחר בכל רחבי סודן. בהודעה מטעמם, הכריזו כי מי שישתף פעולה עם ההנהגה הצבאית בראשות בורהאן ייפול יחד איתם ויאבד את תמיכת הרחוב. המסר מיועד לגורמים אזרחיים שעתידים להתמנות לממשלה החדשה אותה מרכיב אל-בורהאן. כמו כן, קרא הארגון לפירוק מנגנוני הביטחון הסודנים אותם הם מכנים "מיליציות חמושות".

בשעות האחרונות כלי תקשורת ערביים מדווחים על הפגנות גדולות בח'רטום בירת סודן. המפגינים מניפים שלטים נגד החלטת רמטכ"ל סודן אל-בורהאן לפזר את הממשלה וקוראים להשבתה. סוכנות הידיעות הצרפתית מדווחת על שני הרוגים בעימותים בין המפגינים לכוחות הביטחון בסודן. מנגד משטרת סודאן הכחישה שירתה במפגינים, ומסרה בטלוויזיה הממלכתית כי שוטר אחד נפגע מירי מכיוון המפגינים.

המפגינים קראו לחזור לדמוקרטיה, דחו את ההשתלטות הצבאי ודרשו לשחרר עצורים. לפי ערוץ הטלוויזיה סודאן TV, כוחות הביטחון הסודנים סגרו את רוב הכבישים והגשרים הראשיים בח'רטום.

אנשים יצאו לרחובות גם בערים במרכז, במזרח, בצפון ובמערב סודן. מאות אלפים צעדו בח'רטום, כך אמר עד ראיה לסוכנות הידיעות רויטרס. "העם העביר את המסר שלו שהכוח שייך לעם", אמר אחד המפגינים לרשת אל ג'זירה.

על פי הדיווח באל ג'זירה, הרשויות הטילו הגבלות על האינטרנט וקווי הטלפון, מה שגרם למפגינים להתגייס למחאה באמצעות עלונים, הודעות טקסט, גרפיטי ועצרות שכונות.

בכיר במשרד החוץ האמריקני אמר לסוכנות הידיעות רויטרס, כי ארה"ב לא תלחץ על המשטר הצבאי בסודן לקדם את הנורמליזציה עם ישראל. עוד אמר אותו בכיר בהקשר להפגנות המתוכננות גם מחר בסודאן כי יהיה מדובר במבחן באשר לכוונות הצבא הסודני לעתיד לבוא. אותו בכיר הוסיף כי כל עוד צבא סודן משתלט על המדינה לבדו, סודן לא תקבל את ההקלות בחוב בשווי מיליארדי דולרים לארה"ב. כאשר סודן הכריזה בשנה שעברה על נרמול היחסים עם ישראל, הובטח לה באותו העת הסדרת החוב המוזכר.

 

סודן הפיכה צבאית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד