י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
החיסון השלישי מציל חיים

מחקר מקיף: הנתונים שידרבנו את המתנגדים לקחת "בוסטר"

מהמחקר המקיף ביותר שנערך עד כה לגבי יעילות מנת "הבוסטר" עולה כי מנת חיסון שלישית מפחיתה אשפוזים ב-93%; מפחיתה מחלה קשה ב-92%; ומפחיתה תמותה הקשורה לקורונה ב-81% | כל הפרטים 

מחקר מקיף: הנתונים שידרבנו את המתנגדים לקחת "בוסטר"
מתחם חיסונים בירושלים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מחקר משותף של מכון 'כללית' למחקר ואוניברסיטת הרווארד שמתפרסם הערב (מוצ"ש), מספק הערכה מקיפה לגבי מידת היעילות של מנת החיסון השלישית של פייזר כנגד זן הדלתא. 

במסגרת המחקר, ניתחו החוקרים נתונים אנונימיים של 728,321 מטופלי כללית שקיבלו מנת חיסון שלישית לעומת קבוצת ביקורת שכללה 728,321 איש אשר קיבלו רק שתי מנות כחמישה חודשים או יותר לפני כן. 

ההתאמה בין קבוצות המחקר בוצעה בהתבססות על מערך נרחב של מאפיינים דמוגרפיים, גיאוגרפיים ובריאותיים הקשורים לסיכון למחלה קשה, למצב הבריאותי ולהתנהגויות בריאות.

הממצאים העלו כי מנת החיסון השלישית, הפחיתה ב-93% אשפוזים הקשורים למחלת הקורונה; הפחיתה ב-92% מחלה קשה; והפחיתה ב-81% תמותה הקשורה לתחלואה בקורונה. כל זאת בהשוואה למטופלים אשר קבלו שתי מנות בלבד כחמישה חודשים או יותר קודם לכן.

הפרופ' רן בליצר ממובילי המחקר מדבר על תוצאות המחקר וחשיבותם. צילום: דוברות כללית

לדברי פרופ' רן בליצר, ראש מערך חדשנות בכללית ומנהל מכון כללית למחקר: "תוצאות אלו מדגימות באופן משכנע כי המנה השלישית של החיסון יעילה ביותר במניעת תחלואה קשה ואשפוז עקב מחלת הקורונה בקבוצות גיל שונות ובתתי קבוצות שונות באוכלוסייה, שבוע לאחר קבלת המנה השלישית".

עוד אמר בליצר כי "תוצאות אלו חשובות ביותר ונותנות מידע מבוסס ומתוקף לכל מי שעדיין מהסס לגבי קבלת המנה השלישית - בישראל ובמדינות אחרות בעולם. זהו המחקר הראשון המתפרסם לאחר בקרת עמיתים שמעריך את היעילות של מנה שלישית של החיסון כנגד תוצאות חמורות תוך תקנון למגוון משתנים, לרבות מחלות נלוות וגורמים התנהגותיים".

פרופ' בן רייס, מנהל בביה"ח לילדים של בוסטון וביה"ס לרפואה של הרווארד אמר: "עד היום, אחת הסיבות העיקריות להססנות בקבלת ההחלטה להתחסן במנת החיסון השלישית היה מחסור במידע לגבי יעילות החיסון. מחקר אפידמיולוגי קפדני זה מספק מידע אמין על יעילות החיסון במנה שלישית, שאנו מקווים שיעזור למי שעדיין לא החליט להתחסן במנה שלישית".



כללית חיסון שלישי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד