י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
חמישה ימים לאחר שהושבתו

רק מחצית מתחנות הדלק של איראן חזרו לשגרה

5 ימים אחרי ‏מתקפת הסייבר שהשביתה את תחנות הדלק באיראן השירות המלא הוחזר רק במחצית מהמקומות | יושב ראש ההגנה האזרחית האיראני, גולמרזה ג'לאלי: "אנו עדיין לא יכולים לומר רשמית כי ישראל וארה"ב אחראיות למתקפת הסייבר, אך יש להניח כי המשטר הציוני והאמריקנים אחראיים לכך"

רק מחצית מתחנות הדלק של איראן חזרו לשגרה
אזרחים באיראן צילום: unsplash

חמישה ימים לאחר מתקפת סייבר שמיוחסת לישראל על פי טענת איראן ב-4,000 תחנות הדלק של איראן, השירות המלא הוחזר רק במחצית מהמקומות.

כזכור כ-4000 תחנות דלק הושבתו ברחבי איראן לפני חמישה ימים, תחנות הדלק בפריסה ארצית נותנות אפשרות לתדלק עם כרטיס תשלום מיוחד לדלק זול יותר שניתן לכל איראני. השיבוש הוביל לתורים ארוכים בתחנות ולמחירים גבוהים יותר עבור בנזין.

פקיד בכיר באיראן אמר ביום שבת כי כ-2,000 תחנות שאיבה יכולות למכור שוב בנזין לנהגים המחזיקים בכרטיסים, הממשלה הודיעה כי מתקפת סייבר השביתה את המערכת, מנגד מומחים טענו שמערכת התשלומים לא הייתה מחוברת לאינטרנט. כך שאין אישור מה גרם לשיבוש.

לפי טענות של גולשים איראנים, על מסכי מסופי התדלוק במדינה הופיעה ההודעה "מתקפת סייבר 64411". גולשים גם תיעדו ופרסמו ברשתות את תורי הענק המשתרכים בכל תחנות הדלק במדינה. בתיעוד נוסף נראה שילוט ועליו כתוב: "חמינאי, היכן הדלק שלנו?"

"הציונים הם שעומדים מאחורי השיבושים הקשים במערך חלוקת הדלק", אמר ראש מערך ההגנה של איראן, הגנרל גולמרזה ג'לילי והאשים את ישראל במתקפה. הנשיא אברהים ראיסי טען ביום רביעי האחרון, כי מתקפת הסייבר נועדה להתסיס את העם כדי ליצור אי שקט במדינה. שר הפנים של איראן, אחמד וחידי, אמר כי התקרית בוצעה על ידי "האויב" לפני יום השנה להפגנות הגדולות שאירעו בנובמבר 2019, שהפכה לסמל של האכזריות של המשטר כלפי מתנגדי המשטר, אז כוחות הביטחון האיראניים הרגו מאות מפגינים באמצעות תחמושת צבאית.

שר הפנים הנוכחי וחידי היה שר ההגנה בעבר והיה מעורב בפיגוע נגד בניין הקהילה היהודית של ארגנטינה ב-1994, פיגוע שהביא למותם של עשרות בני אדם.

איראן תחנת דלק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד