ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

מתפלל תובע: גנבו לי את המקום בבית הכנסת

מתפלל תובע את בית הכנסת בו רכש מקומות בראשון לציון • טוען: המקום שרכשתי הוסב למתפלל אחר ללא ידיעתי, למרות ששילמתי עליו סכום מלא • תובע פיצוי 5,000 שקל

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

תושב ראשון לציון גילה כי גבאי בית הכנסת בו הוא מתפלל - השכיר את מקום הישיבה שלו למתפלל אחר, מתפלל החליט לתבוע את בית הכנסת, מאחר ולדבריו הוא הרגיש מושפל כשכל המתפללים הבחינו בכך שהוא נטול מקום, כך מדווח ב'ידיעות מקומי'.

בתביעה שהגיש, על סך 5,000 שקל, הוא מגולל את פרטי המקרה: מדובר בבית הכנסת 'מקור החיים' ברחוב מולכו בראשון לציון. לטענת המתפלל, במשך שנים הוא נהג לשבת במקום קבוע בבית הכנסת, ואף שילם אלפי שקלים בתמורה לארבעה מקומות ישיבה ששכר, שניים בעזרת גברים ושניים בעזרת נשים.

בתקופה האחרונה השתנו סידורי הישיבה בבית הכנסת, והוא נדרש לשלם שוב על מקומות הישיבה, אך הפעם שכר שני מקומות בלבד, בסכום של 1,400 שקל. לטענתו, בזמן האחרון השתנה האופי הרוחני של בית הכנסת באופן שלא תאם להשקפת עולמו, לכן החליט להתפלל בבתי כנסת אחרים בעיר.

למרות זאת, מעולם הוא לא הכריז על עזיבת בית הכנסת בו התפלל שנים רבות, ולעיתים אף נהג לחזור להתפלל ולהשתתף בשיעורי התורה שנערכו בו.

בשבת הגדול הגיע התובע לבית הכנסת, אך למרבה הפתעתו הוא הבחין כי מקומות הישיבה ששכר היו תפוסים על ידי אדם אחר. בנוסף, על פי התביעה, הלוח הקטן עליו היה חרוט שמו, ואשר הודבק על מקומות הישיבה שלו - הוסר, מבלי שאיש עדכן אותו בכך.

המתפלל הפגוע החליט שלא לעבור על כך בשתיקה, והגיש בשבוע שעבר תביעה כנגד בית הכנסת על עוגמת הנפש שנגרמה לו. התביעה, בסך 5,000 שקל, נידונה בימים אלה בבית משפט השלום בראשון לציון.
בית הכנסת מקומות תפילה ראשון לציון תביעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד