י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

אין אבטחה לאסיר בוליביה - חשש להתנקשות בחייו

המאבטחים ששמרו על חייו של יעקב אסטרייכר, אסיר בוליביה הנתון במעצר בית, עזבו בפתאומיות • אסטרייכר: "הודעתי לממשל האמריקני על סכנת החיים, אבל דבר לא נעשה"

אסטרייכר. צילום: abc news
אסטרייכר. צילום: abc news

איש העסקים החרדי מבורו פארק יעקב אסטרייכר, שנעצר בבוליביה בשל סחר בשדות אורז, ואשר שוחרר כעבור 14 חודשי מעצר למעצר בית לתקופה בלתי מוגדרת - מצוי שוב בסכנת חיים.

לפני שבוע הוסרה האבטחה שהייתה צמודה אליו מאז שוחרר למעצר בית, ועתה הוא נתון בסכנת חיים מצידם של גורמים במאפיה הבוליביאנית, המעוניינת לחסל אותו מחשש שיעיד נגדם.

אסטרייכר עצמו אמר את הדברים אתמול בראיון טלפוני שהעניק לדב הייקינד, חבר בית המחוקקים בניו יורק, בתוכנית אירוח ברדיו היהודי בניו יורק. לדבריו, ביום רביעי האחרון התקיים בבית המשפט שימוע בו השתתף יחד עם 14 בכירי הממשל העצורים בפרשייה. "זו היתה פעם ראשונה שפגשתי אותם מאז שהתפוצצה הפרשייה, כולם, בלי יוצא מן הכלל, לרבות התובע המרכזי, ניגשו אלי, התנצלו בפני וטענו כי הם רק ביצעו הוראות מגבוה.

אסטרייכר מספר גם כי בערב ביקר בביתו אחד השופטים המעורבים בעניינו, שדיווח לו על מהלך העניינים. "הוא סיפר לי על שבע עשרה אנשים שמואשמים בהשתייכות לפרשיה, ומשוחררים בערבות, זאת מלבד 14 מבכירי הממשל היושבים בכלא בגלל הפרשיה, אנשים פוטרו ממשרות בכירות בממשל כי היו מעורבים בפרשייה. במשך שלוש שעות שמעתי ממנו פרטים על השחיתות של הממשל ומערכת המשפט, הראיתי לו ארגזים של מכתבי תמיכה שאני מקבל מהרבה אנשים בבוליביה, ובסוף שאלתי אותו למה הם לא משחררים אותי? התשובה הייתה ברורה ונחרצת, הם מפחדים לשחרר אותך כי אם ישחררו אותך הם יצטרכו לתת הרבה תשובות על מה שקרה".

אסטרייכר אמר גם: "האבטחה שניתנה לי מאז שאני במעצר בית נועדה להגן על חיי מכל האינטרסנטים המעוניינים לחסל אותי, לפני שבוע הבחנתי שהאבטחה נעלמה. המאבטח ששמר עלי מאז ששוחררתי, ושאף התידדתי עמו - אפילו לא נפרד לשלום. גם עורכי הדין שלי לא קיבלו הסבר, למרות שהם עצמם ספגו איומים על חייהם. פניתי לממשל האמריקני והודעתי להם על סכנת החיים בה אני מצוי, אבל בינתיים שום דבר לא נעשה".
אסטרייכר אבטחה מאפיה שופט מאסר בית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד