כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

המצוד המשטרתי אחר המחבלים בבוסטון • הזווית של הקהילה היהודית

בעוד שבקהילות היהודיות בארצות-הברית התעוררו בבוקר יום שישי, ופנו לעיסוקיהם לקראת שבת, בני הקהילה היהודית בבוסטון נאלצו להסתגר בבתיהם • "אני בעל קורא בשלוש מקומות תפילה שונים. אם לא יסירו את המצור, אני בבעיה" • "אולי נצטרך לוותר על התפילות בבית הכנסת"

המצוד המשטרתי אחר המחבלים בבוסטון • הזווית של הקהילה היהודית
צילום מסך

בעוד שרוב שומרי המצוות מקרב הקהילות היהודיות בארצות הברית התעוררו בבוקר יום שישי, הלכו לבית הכנסת ופנו לעיסוקיהם לקראת שבת, בני הקהילה היהודית בבוסטון נאלצו להסתגר בבתיהם, בעקבות המצוד המשטרתי שהתנהל אחר ג'וחאר צ'רנייב בן ה-19, החשוד יחד עם אחיו שנהרג, במעורבות בפיגוע בקו סיום המרתון.

"אני בעל קורא בשלוש מקומות תפילה שונים", סיפר שלום פיין, תושב ברייטון בשיחה עם אתר החדשות VIN. "אני קורא במניין מוקדם, ומאוחר יותר הולך למניין של חב"ד. אם לא יסירו את המצור על העיר, אני בבעיה. יש פחד גדול להסתובב ברחוב, האיש הזה מחזיק בידו רובה ורימונים, אני לא רוצה לצאת החוצה".

שליח חב"ד המקומי, הרב יוסי זקלוס, אמר לפני כניסת השבת: "הרחובות די שוממים. אני מביט לרחוב שהוא בדרך כלל הומה בבני אדם, אני רואה כאן רכב אחד, לא הייתי אומר שיש תחושת פאניקה, אבל האווירה היא מתוחה".

דוד ווינר, תושב ברייטון הסמוכה לעיירת ווטרטאון שבה התנהלו החיפושים אחר המחבל השני, סיפר כי הוא עד לכל החיפושים המתנהלים על יד ביתו. "שוטרים וניידות משטרה בכל האזור. אין אף אחד ברחוב, אף אחד לא רוצה לצאת החוצה. כמעט ולא ניתן לראות רכבים אזרחיים".

ווינר סיפר כי למרות המצור על בתים באזורים מסוימים, הלימודים במוסדות מסוימים התנהלו כרגיל.

אסתר פנטון, היא אחת מהתושבות המתגוררות באזור שפונה על ידי המשטרה, לאחר שהתגלה חשש כי המחבל מסתתר באזור. "אנחנו באמת לא יודעים מה קורה", העידה קודם מעצרו של צ'רנייב, "קיבלנו דואר אלקטרוני מהקהילה שאולי נצטרך לוותר על התפילות בבית הכנסת במהלך השבת". היא סיפרה כי בכוונת משפחתה לעזוב את האזור ולצאת לכיוון בית אמה. "אולי נוכל לחזור רק בעוד כמה ימים", אמרה.

בתום המצוד, שהסתיים בשבת לפנות בוקר, נלכד צ'רנייב בן ה-19 בסירה בחצר בית בעיירה ווטרטאון. צ׳רנייב הובהל לבית החולים במצב קשה.
בוסטון מרתון מצוד מחבלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד