כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

הוברמן מחולל סערה: "לדעתי המצבה הצבאית מגיירת!"

בטור שפרסם, טען העיתונאי חגי הוברמן, כי יש להפסיק את הקבורה הנפרדת של חללי צה"ל שאינם יהודים, משום ש"המצבה הצבאית מגיירת", ועליהם "להיקבר כתף אל כתף"

אילוסטרציה. צילום: פלאש 90
אילוסטרציה. צילום: פלאש 90

העיתונאי חגי הוברמן הקדיש בסוף השבוע האחרון את טורו בעלון 'מצב הרוח' לעובדה שהרמטכ"ל רב אלוף בני גנץ הניח בערב יום הזיכרון דגלון על קברו של קצין בחלקה המרכזית בהר הרצל, סגן אלוף שלמה ניצני ז"ל, ולא על קברו של יבגני טולוצ'קו, החייל האחרון שמת בשירותו הצבאי, ונקבר בחלקת חללי צה"ל שאינם יהודים.

בעקבות הטעות החליט הרמטכ"ל כי צה"ל ישנה את נוהל הנחת הדגלונים בהר הרצל, ומהשנה הבאה יונח דגלון גם על הקבר הצבאי האחרון, נוסף על הדגלון שיונח בחלקה המרכזית. "למה בכלל קוברים חייל לא יהודי בחלקה נפרדת?" שואל הוברמן בטורו, "זה שורש הבעיה: לא היכן להניח דגלון, אלא עצם ההפרדה בקבורה".

"אני מודע היטב להלכה, המחייבת הפרדה בין יהודים ללא יהודים", הוסיף. "אני לא מציע לטשטש את ההבדלים בין יהודים לשאינם יהודים, בוודאי בכל הקשור בחיים. אלא שלעניות דעתי, המצבה הצבאית מגיירת".

"חיילי צה"ל המשרתים יחדיו, נלחמים יחדיו למען המדינה ובמקרים טראגיים גם נופלים יחדיו למען המדינה, חייבים גם להיקבר יחדיו, באותה חלקה. לא במקרה נקבע מראשית המדינה כי חיילי צה"ל ייקברו בחלקות מיוחדות, חלקות צבאיות נפרדות. חיילים שלחמו כתף אל כתף, ייקברו כתף אל כתף".

ומה דעתכם? טקבקו.
מצבה הוברמן גיור דגלון צה''ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד