י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

קיץ בפתח: כך תרענני את חדר האמבט

קיץ בא – זה הזמן לרענן את חדר האמבטיה • כך תגני על חדר האמבט מפני העונה החמה שבפתח • כיצד תוכלי להסיר עובש ופטריות ואף למנוע את הגעתם בעתיד?

צילומים: דן לב
צילומים: דן לב



תקופת האביב היא הזמן הטוב ביותר לרענן את חדר האמבט, להסיר את העובש והפטריות שהצטברו בתקופת החורף ולוודא שהחדר מוגן מפני חזרתם בעונה החמה.

בבואנו לצבוע את חדר האמבט עלינו להשתמש בצבע שיבטיח הגנה מפני עובש ופטריות המצטברים במקומות לחים.



טיפים לעיצוב חדר האמבט באדיבות "נירלט"

עיצוב חדרי האמבטיה והשירותים הוא לעיתים קרובות פינוק שאנחנו מרשים לעצמנו גם ללא חידוש כל הבית. חדר אמבטיה שמתוכנן ומעוצב כראוי – נותן לנו הרגשת רוגע ברגעים שיש לנו לעצמנו, במהלך היום.

גם בחלל האמבטיה והשירותים תכנון מראש יקבע את הצלחת החלל. חשוב מאוד לבדוק מה הצרכים שלנו מהחדר ורק לאחר מכן להתחיל בעיצוב ובבחירת האביזרים.

חדר האמבטיה הינו אחד החדרים האינטימיים בבית בו היינו רוצים לקבל הרגשה רכה ושלווה. בעזרת טייחים טבעיים במקום קרמיקה או שילוב של צבע הנותן מראה חלק ונקי נוכל לקבל זאת. על-מנת לקבל תחושה טבעית וחמה באמבטיה אנחנו יכולים לוותר על הקרמיקה. במקום זאת אפשר למרוח טיח ווגה על הקיר, ובכך גם למנוע את הרטיבות וגם לקבל מראה טבעי. ווגה הינו טיח צבעוני מינראלי המתאים לשימוש כטיח חוץ ופנים ואינו זקוק לחומר הגנה. הטיח ניתן ליישום בשלל טקסטורות המקנות לחדר האמבטיה והשירותים מראה כפרי בעל דגש עיצובי גבוה. ביישום בחדרי רחצה ושירותים מומלץ לבצע טקסטורה שאינה גסה עם מראה מעודן. הווגה מתקבל במראה מיוחד מאוד כאשר משלבים בו אלמנטים שונים, ניתן להוסיף קש, אבני קריסטל, שברי זכוכית, גליטרים ועוד.

בבחירת הגוונים בחדר האמבטיה מומלץ לבחור גוונים בהירים, על מנת ליצור תחושת רוגע ובנוסף לפתוח את החלל ולא להחניקו. גוון כהה יקטין את החדר וייתן תחושת מחנק.

על-מנת ליצור מראה מעניין ומעוצב בחדרי האמבטיה אנחנו יכולים להוסיף על-גבי הקירות שבלונות שונות ומגוונות במקומות שונים: מסביב למראה, על המשקופים, בקו התקרה ועוד. לא נדרשת כאן עבודה של ניחוש או המצאה רק נכונות לעקוב אחר ההוראות, להתנסות בצבע ובמספר טכניקות שונות והרגלי התנסות על הנייר. התוצאות יהיו מרהיבות.

בורדר: רבים בוחרים להתחיל בשבלונות הבורדר, המשמשות כגבול ויזואלי סביב לתקרה, בחצי גובה הקיר - לשבירת קירות הנראים גבוהים מדי, או סביב לדלת לעיטור הכניסה.

שבלונה מודולארית: מספר מוטיבים המפוזרים על פני השבלונה ומשמשים ביחד ליצירת עיטור זורם, ללא סדר קבוע וחוזר.

שבלונה של אובייקט שלם: אלו שבלונות עם אובייקט שלם בפני עצמו, כמו שיח עם עלים ופרות או סלסילת פרות. ניתן להשתמש בהן במרומז להדגשת רהיט צבוע או ברצף על קירות לקבלת אפקט דרמטי של טפט.

חלק מהתענוג של השימוש בשבלונה היא האפשרות להדגיש חלקים נבחרים ואלמנטים שונים בחדר. זה יכול לתת מראה קלאסי, אישי לעיצוב הפנים. בחדר האמבטיה ישנם מספר רב של פריטים שניתן לעטר ולהעשיר בעזרתם את המראה הכללי: שרפרף, מראה, שטיחון דלתות של ארונית, קו המעבר בין הקרמיקה לקיר ועוד.



כיצד להשתמש בשבלונה צעד אחר צעד:

1. ליצירת בורדר על הקיר או על חפצים יש ליצור קו או נקודות התייחסות לשמירה על הגובה.

2. את השבלונה ממקמים, בזהירות, בעזרת מסקינג טייפ המוצמד בקלות לפני השטח.

3. טובלים קלות את מברשת הטוף בצבע, וטופחים קלות על פיסת ניר או בד לוודא שעל מברשת הטוף יש כמות קטנה של צבע.

4. עוברים עם הגוון הנבחר על אותם חלקים שברצוננו לצבוע באותו הגוון בטפיחות או בסיבובים. שימו לב: יש להשתמש במעט מאוד צבע ליצירת שבלונה!

5. בחדרי אמבטיה או באזורים רטובים יש לכסות את השבלונה בשכבה עד שתיים של ורניש (לכה).




טרנדים בעיצוב חדרי אמבט:

לדברי קרן נוימן, מעצבת חברת נירלט, "מגמות העיצוב בחדרי האמבט קשורות קשר הדוק למגמות עיצוב הפנים.

"חדרי הרחצה הפכו בשנים האחרונות למפנקים במיוחד, משולבי טכנולוגיות ומעוצבים לא פחות מחדר המגורים.

"חדר הרחצה הוא המקום בו אנו פותחים ומסיימים את היום, ומתוקף כך הוא אמור לשרת אותנו ולהעניק מקסימום אפשרות לאגירת כוחות של תחילת או למרגוע של סוף היום".



טרנדים עכשוויים לעיצוב חדרי רחצה:

המראה האלגנטי

הטרנד הראשון מדבר על חדר הרחצה בסגנון אלגנטי מסורתי, ניאו-קלאסיקה במיטבה. אלגנטיות מסורתית תוסיף לחלל הרחצה מראה עוטף ומעשיר כדוגמת חדר מגורים. הוספת שנדליר מעל האמבט או במרכז החדר, וילון מבד עבה, צביעת הקירות בגוונים דרמטיים כמו חום שוקולד, הוספת פריטי ריהוט ואבזור כמו מראה ממוסגרת ומעוטרת, כיסא ושידה, ארונות אמבט בעיצוב רטרו מיושן יתרמו לקבלת מראה אלגנטי עם קריצה לרטרו.

מראה בית מרחץ

הטרנד השני מדבר על חדר רחצה כספא / בית מרחץ, חלל מסוגנן ומפנק במיוחד. הכנסת מערכת שמע איכותית והקרנה יעבירו את זמננו בנעימים במהלך הרחצה, כששדרוג אמיתי יהיה להכניס פינוקים כמו פירות משקאות ומתוקים.

ברוב חדרי הרחצה רואים בעיקר גוונים טבעיים, לבנים ובהירים, בין הצבעים המככבים בטרנד בית המרחץ בולט שילוב עדכני מאוד של אדום ושחור, שמקנה מראה ייחודי ודרמטי משהו, הפתיחות לגוונים מעצימה ומדגישה את העיצוב ובכך מוסיפה נופך מעצים.

מראה מינימליזם יפני

סגנון בולט נוסף הוא עיצוב מינימליסטי שמקורו בעיצוב וסגנון יפני. קווים ישרים, מינימליזם ועיצובים גיאומטריים, נוחים במיוחד בזכות המודולאריות והניקיון העיצובי.

קירות מעוצבים בחדר הרחצה

בתחום החיפויים לקירות אפשר לראות התפתחות ממקסימום אריחים מהרצפה לתקרה כהגנה על הקיר - לשימוש במינימום אריחים הנדרשים באותם אזורים בהם קיימת רטיבות ישירה ומשאירים שטח קיר לא קטן להוספת טקסטורה ומרקם.
אמבטיה סגנון עיצוב קרן נוימן נירלט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד