י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"מאוד מפוצלת"

הציונות הדתית תסכים על רב ראשי? כהנא בספק

שר הדתות הביע את רצונו לראות רב ראשי סרוג - אך הודה כי הסיכויים שהמגזר יצליח להסכים על מועמד מוסכם, קלושים: "הציונות הדתית מאוד מפוצלת" | ומה דעתו על ראש ארגון רבני 'צהר'? 

הציונות הדתית תסכים על רב ראשי? כהנא בספק
מתן כהנא בכנס בשבע צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בצל הביקורת על תוכניותיו מצד רוב הרבנים הסרוגים, שר הדתות מתן כהנא אמר בראיון שפורסם אמש (שבת) כי הוא מעוניין ברב ראשי מהציונות הדתית, אך הוא בספק אם המגזר יצליח להסכים על מועמד.

כהנא אמר שהוא רוצה שבתפקיד הרב הראשי לישראל יכהן רב מהמגזר הדתי-לאומי, אך הוא לא רואה הסכמה בכל גווני הסקטור הסרוג על מועמד אחד. "אני מאוד-מאוד חושש. זה לא סוד שהציונות הדתית היא מאוד מגוונת\מפוצלת", אמר בראיון ל'כאן חדשות'

"אני לא נכנס לשמות", אמר כשנשאל האם הוא רואה ברב דוד סתיו, ראש ארגון רבני 'צהר', מועמד אפשרי לתפקיד, כשקודם לכן פירט על רצונו לראות רב ראשי סרוג "שביום העצמאות אומר הלל, וששירת בצבא".

"אני בספק אם נדע, כל הזרמים בציונות הדתית, להסכים על דמויות שיהיו מקובלות כל כולם", המשיך להסתייג כהנא מהאפשרות להסכמה על מועמד אחד.

מפלגת 'ימינה' התחייבה בעבר שהית תמנה רב ראשי סרוג כבר בבחירות הקרובות, בשנת 2023, אך לפי דבריו של בכיר המפלגה, אם אכן יקדמו מועמד דתי-לאומי, הוא לא צפוי להיות מקובל על כל המגזר, כשהכוונה היא כנראה לצד החרד"לי.

מתן כהנא רב ראשי הרב דוד סתיו צהר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד