י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
לא רק רפובליקנים

דמוקרטים ידרשו מביידן לבלום את פתיחת הקונסוליה

בניגוד לעמדתה הרשמית של ארה"ב. עד כה, המאמצים למנוע את פתיחתה של הקונסוליה האמריקאית בירושלים שתשרת את הפלסטינים היו מצד רפובליקנים בלבד, כעת גם הדמוקרטים מצטרפים | ראש מועצת בנימין ישראל גנץ: "הם הבינו שזו פגיעה בריבונותנו"

דמוקרטים ידרשו מביידן לבלום את פתיחת הקונסוליה
הקונסוליה ברחוב אגרון צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חברי קונגרס מהמפלגה הדמוקרטית בארה"ב צפויים לפנות בימים הקרובים לנשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, בבקשה להימנע מפתיחת הקונסוליה לפלשתינים בירושלים - בניגוד לעמדתה הרשמית של ארה"ב. את היוזמה מארגנים חברים בכירים בבית הנבחרים, המשתייכים לזרם המרכזי במפלגתו של ביידן. כך מדווח אריאל כהנא ב'ישראל היום'.

בשלב זה הם ביקשו להימנע מפרסום שמם, לטענתם כדי שהצעד יצליח. הפנייה לביידן אמורה להיות פומבית, יש לומר. התנגדותם של הבכירים הדמוקרטים לצעד של פתיחת הקונסוליה הוצגה בפגישה שערכו איתם בשבוע שעבר ראש מועצת מטה בנימין ישראל גנץ, והיועצת הפוליטית לקשרי ישראל ארה"ב רות ליברמן. בפגישה הציגו השניים את הסוגיה, הסבירו שמשמעותה מבטאת חלוקה עתידית של ירושלים והסבירו שהצעד שהממשל מקדם מנוגד למקובל בעולם הדיפלומטי וסותר את חוק הישראלי ואת החוק האמריקני.

בתגובה, התחייבו הנבחרים הדמוקרטים לפנות לנשיא ביידן ולדרוש את בלימת המהלך. הם אמרו כי בעת הזו יש לנשיא ולמפלגה הדמוקרטית נושאים חשובים בהרבה להתמקד בהם, ובראשם תוכנית הענק של ביידן לחיזוק הכלכלה האמריקנית.

יצוין כי עד כה, המאמצים למנוע את פתיחת הקונסוליה היו רק בצד הרפובליקני של המפה. בשבוע שעבר יזמו 35 סנאטורים מהמפלגה היריבה לנשיא חוק שיעצור את המהלך. ניסיונם לגייס דמוקרטים שיתמכו בחוק לא עלה יפה. כעת תהיה זו הפעם הראשונה שבה בכירים ממפלגתו של הנשיא ייצאו נגד פתיחת הקונסוליה.

ראש מועצת בנימין גנץ אמר כי: "חברי הקונגרס שפגשנו מבינים שהמשמעות של פתיחת הקונסוליה היא פגיעה בריבונותה של ישראל בירושלים, ואף פגיעה בריבונות האמריקנית לאחר שהעברת השגרירות בשעתו היתה הכרזה למעשה על ירושלים כבירת ישראל".

ליברמן הוסיפה: "התברר שסוגיית הקונסוליה אינה עניין מפלגתי. הצלחנו לדרבן חברי קונגרס בכירים מהמפלגה הדמוקרטית שלא מהססים להביע התנגדות למהלך. הם מאמינים שפתיחת הקונסוליה היא צעד מסוכן לירושלים".

השניים השתתפו במפגש גם עם 60 חברי בית הנבחרים מהמפלגה הרפובליקנית, שבו הציגו את מה שכינו "ההשתלטות הפלשתינית על השטח", ואת הצורך לפתח את האזור לטובת כלל התושבים.

ג'ו ביידן קונסוליה אמריקנית פלסטינים דמוקרטים רפובליקנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד