כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
בעלות 9 מיליון ש"ח

גנץ מקדם את ועדת החקירה על רכש הצוללות; "צורך לאומי"

גנץ הגיש למזכירות הממשלה את ההצעה להקים ועדת חקירה לפרשת הצוללות וכלי השיט | סוכם שההצעה תידון אחרי העברת התקציב

גנץ מקדם את ועדת החקירה על רכש הצוללות; "צורך לאומי"
בני גנץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר הביטחון בני גנץ מודיע היום (ראשון) כי הוא הניח על שולחן הממשלה את ההצעה להקמת ועדת חקירה ממלכתית בעניין רכש הצוללות, אך ההצעה תעבור רק לאחר אישור התקציב בשבוע הבא בכנסת.

הקמת ועדת החקירה הייתה אחת מהבטחות הבחירות של כחול לבן בבחירות לכנסת ה-21, ובזמנו נטען על ידי שר הביטחון לשעבר משה יעלון כי גם ראש הממשלה דאז בנימין נתניהו אמור להיחקר.

בפועל ההצעה לא קודמה גם בשל המצב הפוליטי ולאחר מכן מכיוון שבני גנץ כיהן תחת ממשלת בנימין נתניהו, עם הקמת הממשלה ביקש גנץ לקדם את הנושא והחל הליך תיאום בינו לבין משרד המשפטים.

היום, לאחר עבודת מטה יסודית, פגישות עם מומחים וסבב מקצועי שנערך בנושא הוחלט לקדם את הקמת הוועדה, שרוב דיוניה יהיו בדלתיים סגורות, העלות של הוועדה תעמוד על כ-9 מיליון שקל שיופרש מתקציב משרד הביטחון והמשפטים.

שר הביטחון גנץ אמר: "היום, בתום עבודת מטה יסודית, הגשתי למזכירות הממשלה את הצעת ההחלטה להקמת ועדת חקירה ממלכתית לרכש הצוללות וכלי השיט. הקמת הוועדה הכרחית למערכת הביטחון ולמדינת ישראל - אם לא נברר את האמת לא נוכח להפיק לקחים לעתיד".

"זה לא עניין אישי – אלא צורך לאומי", ציין גנץ, "מדובר בנושא שמצוי בלב ליבה של מערכת הביטחון, ומהווה צורך ביטחוני ראשון במעלה על מנת לשמור את אמון האזרחים בה ובמקבלי ההחלטות".

בני גנץ צוללות ועדת חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד