א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
גפני קורא לחשבון נפש

אזולאי השיב למנהלי הסמינרים: "אתם מסרבים לקבל בנות"

מנהלי הסמינרים יזמו אמש 'כינוס חירום' בו ביקשו לדון בהעברת התקציב, שכוללת תקציב קטן למוסדות ולא לסמינרים | בדיון בחרו חברי הכנסת לתקוף את המנהלים והיו שכינו את הדרישה כ'חוצפה' | ח"כ גפני האשים את המנהלים שלא דאגו שכלל הצוות ייצא להצביע וח"כ אזולאי תקף על אפליית הבנות הספרדיות

אזולאי השיב למנהלי הסמינרים: "אתם מסרבים לקבל בנות"
כינוס של מנהלי הסמינרים צילום: בחדרי חרדים

מנהלי הסמינרים התכנסו אמש ל'דיון חירום' לדון על העברת התקציב בו אושר רק תקציב קטן למוסדות התורניים ולא לסמינרים, חלק מחברי הכנסת שהשתתפו בדיון השיבו לטענות והסבירו מדוע אושר תקציב רק למוסדות.

בכנס השתתפו חברי הכנסת מדגל התורה, משה גפני, אורי מקלב, יעקב אשר ויצחק פינדרוס, חברי כנסת מש״ס מיכאל מלכיאלי, ינון אזולאי, חיים ביטון ואוריאל בוסו. נציגי אגודת ישראל נעדרו.

לאחר שמנהלי הסמינרים העלו את הטענות כי לא אושר עבורם תקציב וביקשו מחברי הכנסת לפעול בעניין, הסבירו להם חברי ועדת הכספים שהתקציב הקטן למוסדות אושר מאחר ובישראל ביתנו הבינו כי הם מחוייבים לתקציב בין כה וכי באופוזיציה קשה להשיג תקציבים.

חברי הכנסת לא הסתירו את הזעם על מנהלי הסמינרים, היה מי שכינה בשיחה מקדימה את הטענות שלהם כ"בקשה חצופה", זאת בטענה שהם קיבלו תקציבי עתק בשנים האחרונות ולמרות זאת הם מסרבים להיענות לפניות של חברי הכנסת לקבל בנות למוסדות.

חבר הכנסת ינון אזולאי מש"ס הציג את העמדה הזאת בכנס החירום "אני לא מבין בסמינרים כי יש לי בבית רק 6 בנים", הוא אמר, "אבל את רובכם אני מכיר מטלפונים שביקשתי ממכם לקבל בנות לסמינרים אבל נעניתי תמיד בשלילה".

חבר הכנסת משה גפני אמר בכינוס: "התקציב הנוכחי פוגע פגיעה חמורה בכל הנושאים שלנו, גם מעט התקציב שהצלחנו להשיג ברגע האחרון לרשתות, הם בעבור פעילויות בסיסיות המחוייבות על פי חוק, ולא כי ליברמן החליט פתאום לתקצב אותנו".

בדבריו הוסיף וקרא לחשבון נפש במגזר החרדי, ואמר: "חשבון הנפש של כל הנוכחים פה צריך להיות בכך שנעשה בדק בית, שכל הצוות והמורות המועסקים בסמינרים יוצאים להצביע כהוראת גדו"י. אם זה אכן היה כך בבחירות האחרונות, אולי הכינוס הדחוף הזה היה מתייתר".

במהלך הכינוס הציע נציגי הסמינרים של גור, חנוך זייברט לעלות את שכר הלימוד שישלמו ההורים, חברי הכנסת התנגדו וטענו "זה להטיל עוד גזירה על ההורים, אותם הורים שנפגעו מגזירת המעונות וגזירת החד פעמי".

מנהלי סמינרים ינון אזולאי משה גפני תקציב המדינה חנוך זייברט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד