י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הוטל סגר

שפעת קטלנית התגלתה בחוות לולים סמוך לזיכרון יעקב

שפעת העופות המסוכנת בעיקר בקרב צעירים התגלתה בסוף השבוע בחוות לולים בקיבוץ מעיין צבי | משרד החקלאות בודד את חוות הלולים הנגועה והטיל עליה הסגר | רק לפני 18 ימים התגלתה השפעת בחווה אחרת, שם הצליחו במשרד החקלאות להתגבר עליה. 

שפעת קטלנית התגלתה בחוות לולים סמוך לזיכרון יעקב
תרנגולות צילום: pixabay

שפעת העופות המסוכנת בעיקר בקרב צעירים מתחת גל 20 התגלתה בסוף השבוע בחוות לולים בקיבוץ מעיין צבי, הסמוך לזיכרון יעקב. משרד החקלאות הודיע היום (ראשון) כי בודד את חוות הלולים הנגועה והטיל עליה הסגר על פי הנוהל.

"עם קבלת תוצאת בדיקות מעבדה המעידות על שפעת העופות בחוות הלולים המונה 5,000 תרנגולי הודו, השירותים הווטרינרים במשרד החקלאות בודדו את החווה, והחלו בפעולות הכנה לטיפול בחווה הנגועה", הודיעו במשרד החקלאות. והוסיפו כי המשרד מבצע ניטור אקטיבי בכל חוות הלולים באזור.

כזכור, רק לפני 18 ימים התגלתה השפעת המסוכנת בתוצאות של בדיקות מעבדה בחוות לולים הסמוכה לנהלל בצפון הארץ, המונה כ-42,000 תרנגולי הודו. היום (ראשון) עדכנו במשרד החקלאות כי הטיפול בחווה "הסתיים זה מכבר". 

החווה בה התגלתה השפעת לפני כ-18 יום. צילום: משרד החקלאות. 

לפני כן, בשנה שעברה, גל אירועי שפעת העופות האחרון החל באוקטובר אשתקד (2020) בנהלל. ואחר כך בחודש דצמבר באותה שנה התגלו מקרים נוספים של שפעת העופות בקיבוץ צרעה, הסמוך לבית שמש ובקיבוץ גלגל שבבקעת הירדן.

מאז מרץ 2006, אז התגלו מקרי שפעת עופות בקיבוץ חולית ועין השלושה שבדרום הארץ ובמושב שדה משה שבחבל לכיש, מתגלים מקרי שפעת כמעט בכל שנה.

 

שפעת העופות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד