כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"לא מתחרט"

נפתלי בנט ל'טיימס' הבריטי: "לא הייתי מעלה על דעתי לשבת עם השמאל"

בראיון לעיתון בריטי נחשב ראש הממשלה בנט אומר כי לפני מספר חודשים לא היה מעלה על דעתו לשבת בממשלה עם השמאל, אך מדגיש כי אינו מתחרט על המהלך שעשה: "ידעתי שאקבל דליים מלאים בהתקפות"

נפתלי בנט ל'טיימס' הבריטי: "לא הייתי מעלה על דעתי לשבת עם השמאל"
מפגין נגד בנט בפתח תקווה צילום: Avshalom Sassoni/FLASH90

בראיון לטיימס הבריטי אומר ראש הממשלה הישראלי כי הוא לא מתחרט שהקים ממשלה עם השמאל והערבים. הטיימס גם דיווח, כי דיפלומטים ישראלים סיפרו על רצון טוב מצד המערב כלפי ישראל מאז הקמת ממשלת בנט. "אמרו לנו כמה הם רוצים לראות את הממשלה הזו מצליחה כדוגמה למדינות אחרות שבהן האופוזיציה מנסה להתאגד ולהחליף מנהיגים פופוליסטים כמו נתניהו", אמר דיפלומט ישראלי לטיימס. "הם יתנו לבנט תקופת חסד עם כמה שפחות לחץ כדי לשמור על הקואליציה שלו ביחד", הוסיף.

הטיימס מציין כי בנט שילם מחיר במחוזות הימין והדתיים על הקמת ממשלה עם מפלגות שמאל וערבים. בכל פעם שהוא קם לנאום בכנסת, חברי אופוזיציה קוראים לו קריאות כמו "הונאה" ואנשי ימין טוענים שהוא "ראש ממשלה לא לגיטימי" על כך שהפר הבטחות בחירות, ועל כך שהפך למנהיג המדינה בעודו עומד בראש אחת המפלגות הקטנות בכנסת.

בנט מודה כי לפני חצי שנה, "לא הייתי מעלה על דעתי לשבת עם השמאל בקואליציה", אבל הוא לא מתחרט על הצעד. "היינו במצב מאוד קיצוני, כמעט חסר תקדים בכל מקום בעולם. אחרי ארבע מערכות בחירות מקופאות, מבוי סתום פוליטי, שלוש שנים מאז העברת התקציב האחרון והתמודדות עם קורונה, קיבלתי החלטה קשה מאוד ברמה האישית. ידעתי שאקבל דליים מלאים בהתקפות". בנט ציין כי ישראל התגברה על המגפה, "ריסקנו את הקורונה".

הטיימס מסביר לקוראיו כי בנט בעצמו מנהיג מפלגה לאומנית מובהקת, והקואליציה המסורבלת המונה שמונה מפלגות, כוללת מגוון כמעט בלתי אפשרי של קבוצות ימין, מרכז, שמאל ואיסלאמיסטי. השאלה שמפלגת אותם היא עתיד השטחים בגדה המערבית, כדי לאפשר לקואליציה להישאר יחד, הם נאלצו להסכים לא להסכים. במקום זאת, בנט קבע את הנוסחה ש"אין סיפוח של שטח ואין הקפאה של בניית התנחלויות".

הטיימס מציין כי בנאום שנשא בחודש שעבר בעצרת הכללית של האו"ם הוא לא הזכיר את הפלסטינים ומנסה להימנע אפילו משימוש במילה בראיון. "ישראל מוגדרת יותר מדי שנים על ידי הסכסוך הישראלי-ערבי", הוא חוזר שוב ושוב.

הביטחון שלו מבוסס על שיחותיו עם מנהיגים ערבים. "אני לא חושב שיש מנהיג משמעותי באזור שכרגע חושב שיש לאן ללכת כרגע בתהליך הדיפלומטי עם הפלסטינים". הטיימס מציין, כי סיבה נוספת שבנט מאמין שהוא לא יהיה תחת לחץ גדול מהמערב בשל ההכרזה על בניית 3000 יחידות דיור בהתיישבות, היא ההרכב הייחודי של הקואליציה שלו והעובדה שרוב ממשלות המערב, במיוחד ממשל ביידן, חשו הקלה לראות את עזיבתו של קודמו, בנימין נתניהו.

בנט אומר כי "יש מעצמה אזורית שנקראת איראן ויש מעצמה אזורית שנקראת ישראל. איראן היא משטר רקוב, מפר זכויות אדם והורג אנשים ונשים, בזמן שהם אפילו לא יכולים לספק מים נקיים לאזרחים, אלא משקיעים את משאביהם בפיתוח גרעיני".

הוא מאמין שהשילוב של איום צבאי, לחץ דיפלומטי וכלכלי, לא רק מצד ישראל, אלא מצד ארה"ב ומעצמות אחרות, "יבהיר לאיראן שיהיו השלכות חמורות מאוד אם ימשיכו להעשיר אורניום. אני מאמין שאיראן תאט את הקצב ותפסיק".

"הצמיחה החזקה הזו, מעבר להגברת השגשוג עבור הישראלים, אפשרה לנו להשקיע באופן מסיבי בחיזוק היכולות הצבאיות שלנו, הן התקפיות והן יכולות הגנתיות", זה חיוני, הוא טוען, כי "זה לא סוד, איראן נמצאת כעת בנקודת היכולת המתקדמת ביותר שלה להעשיר אורניום" אומר בנט.

נפתלי בנט בריטניה טיימס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד