ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
כך השידוך יצא לדרך

מדהים: גילה באוטובוס שהסבא לא היה 'קאפו'

מה' יצא הדבר: שידוך שהוצע לפני שנה ולא יצא לפועל בגלל העובדה שהסבא היה "קאפו" בשואה, קיבל תפנית מפתיעה בנסיעה שגרתית באוטובוס. הכל בסיפורו של המשפיע רבי מיילך בידרמן בערב השבת האחרונה

מדהים: גילה באוטובוס שהסבא לא היה 'קאפו'
המשפיע רבי אלימלך בידרמן צילום: שוקי לרר

בערב השבת האחרונה סיפר המשפיע הנודע הרה"צ רבי אלימלך בידרמן סיפור על השגחה פרטית בדרך לא דרך. המשפיע הביא סיפור מדהים על גלגולו של שידוך שבוטל ולבסוף זכה לתפנית מפתיעה, וקישר זאת לפרשת השבוע פרשת השידוך של יצחק אבינו.

וכך סיפר: "יש יהודי בירושלים שקוראים לו הרה"ח ר' מרדכי וובר שליט"א, הוא זכה בבחרותו להיות משב"ק אצל הבעלזר רב (האדמו"ר הקדוש רבי אהרן מבעלזא זצ"ל). ר' מרדכי נוהג לשמוע שיעורים בנסיעותיו באוטובוס, ודרך קבע בשעה שהוא נוסע מדי האוטובוס יחסית ריק..

באותה פעם שהיה צריך לנסוע, עברו שלושה אוטובוסים אחד אחרי השני, והכל היה מלא. זה היה חידוש כי כל יום האוטובוסים ריקים בשעה שר' מרדכי נוסע.

בסוף הגיע אוטובוס רביעי, שהיה די ריק, ר' מרדכי עלה, התיישב לידו יהודי, ומטבע הדברים הם התחילו לדבר גם על הבעלזר רב, לאחר שהיהודי שישב לצידו ידע שר' מרדכי היה משמש. וכך ר' מרדכי סיפר לו על תקופת המלחמה ועל היהודים שנקראו בשם "קאפו", וכפי שידוע זה שם לא מכובד. ר' מיילך מספר כי הנאצים היו לוקחים את היהודים בשואה, שהם ילחצו ויעבידו את היהודים והיו מלשינים עליהם, רובם מהאנשים האלה לא היו בסדר, כי לא התנהגו בסדר אבל הם זכו לשם "הקאפואים".

ר' מרדכי ממשיך ומספר ליהודי שיושב לצדו, על שם של יהודי אחר, שידוע שהוא היה גם 'קאפו', אבל סייג ר' מרדכי, אני שמעתי מהבעלזר רב זי"ע לבד שהיהודי הזה לא היה 'קאפו', הוא כן עשה טוב ליהודים, לא כמו שאר האנשים שם שעשו רע ליהודים, וגם לי הוא עשה טובה, כך אמר הרבי ר' אהרן מבעלזא.

ממשיך ר' מרדכי: למחרת אני מקבל טלפון ממישהו, שאומר לי שהערב הוא עושה אירוסין, ומבקש ממני שאגיע לאירוסין, ר' מרדכי שלא הכיר נענה להזמנה והגיע. כשנכנס לאירוסין, המחותן שהתקשר להזמינו צועק לו בשמחה מזל טוב, מזל טוב, אתה המחותן והשדכן האמיתי.

ר' מרדכי ובר לא ידע את נפשו ולא הבין מה הוא קשור לשידוך, והמחותן מספר כך: את השידוך הזה כבר הציעו לי לפני שנה, אבל לא רציתי לשמוע כי הסבא היה בשואה "קאפו", אתמול ישבתי באוטובוס ספסל מאחוריך, ושמעתי איך שאתה מספר לאיש שישב לידך, על היהודי הזה - שהוא פה הסבא של החתן, וסיפרת בשם הרב'ה מבעלזא, שאמר שהוא לא היה 'קאפו', אלא הפוך הוא עזר ליהודים. מיד חזרתי הביתה התקשרתי לשדכן ואמרתי לו שאני רוצה לגמור שידוך וזה אכן התקדם, סיימנו בלילה את השידוך, וכעת יש אירוסין ואתה השדכן, ובזכותך אנחנו שוברים צלחת.

אומר ר' מרדכי: "תראה איך אין אף יום שהאוטובוסים מלאים, בדיוק באותו יום, עברו שלושה אוטובוסים מלאים רק כדי שאני אעלה על האוטובוס הריק, ושם מאחוריי ישב היהודי, שישמע על הסבא של החתן שלא היה "קאפו" כדי שהשידוך הזה יוכל להיגמר".

קאפו הרב אלימלך בידרמן רבי אהרן מבעלזא שידוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד