י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
צרפת עצרה ספינה

מלחמת הדיג עם בריטניה עולה שלב: "לונדון מבינה רק כוח"

צרפת הודיעה כי עצרה ספינת דיג בריטית שפעלה במים הטריטוריאליים שלה בתעלת למאנש, במה שמסתמן כעליית מדרגה משמעותית בסכסוך בין פריז ללונדון סביב זכויות דיג בתעלה בעידן שלאחר הברקזיט - הפרישה הבריטית מהאיחוד האירופי

מלחמת הדיג עם בריטניה עולה שלב: "לונדון מבינה רק כוח"
פלאש90

כשברקע נמשכות השיחות בין הצדדים בניסיון לפתור את המשבר, פריז מאיימת כעת להחריף משמעותית את צעדיה, ובין היתר מזהירה כי ללא פתרון - תחסום כבר השבוע את הגישה של ספינות דיג בריטיות לנמליה.

לפי הודעת משרד הימים הצרפתי, שתי ספינות בריטיות שפעלו באזור מפרץ סן באזור עיר הנמל לה האבר - נקנסו. אחת מהן סירבה להיענות לדרישת השיטור הימי הצרפתי לעלות על הסיפון, אך בבדיקה שנערכה בהמשך התברר כי יש לה רישיון לפעול שם, ולכן היא שוחררה והרשויות הסתפקו רק בקנס.

לספינת הדיג השנייה, מסוג ספינת מכמורת, לא היה רישיון שכזה, והיא נתפסה והועברה לנמל בלה האבר, שם היא נמצאת כעת תחת "טיפול הרשויות המשפטיות", כלשון ההודעה. הדגה שתפסה הספינה תוחרם, ונמסר כי ייתכן שהקפטן יועמד לדין פלילי. סלע המחלוקת בין הצדדים עומד על זכויותיהם של דייגים צרפתיים ובריטים לפעול במים של שתי המדינות בתעלה, גם לאחר פרישתה של בריטניה מהאיחוד האירופי.

אף שבריטניה פרשה מהאיחוד באופן רשמי כבר בתחילת 2020, רק בתחילת השנה הנוכחית היא פרשה גם מהשוק הכלכלי האירופי המאוחד, אחרי שברגע האחרון גיבשו לונדון ובריסל הסכם סחר שיסדיר את הפעילות הכלכלית בין הצדדים, כולל תחום הדיג. אלא שכעת טוענים שני הצדדים להפרתו.

הצרפתים זועמים על כך שהרשויות הבריטיות מאשרות רק חלק מרישיונות הדיג של סירות המבקשות לפעול במים בריטיים, במיוחד באזור הסמוך לכמה איים בריטיים קטנים שנמצאים קרוב מאוד לאדמת צרפת. הסכסוך שם כבר הוביל במאי האחרון את חיל הים הבריטי לשלוח ספינות כדי להגן על האי ג'רזי, אחרי שדייגים צרפתים איימו להפגין סמוך אליו ולהשבית את הנמל שלו.

ברקזיט בריטניה צרפת שטח דיג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד