כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
המספרים ברחבי העולם

ציון דרך קודר: מעל חמישה מיליון קורבנות לנגיף הקורונה

למעלה מחמישה מיליון בני אדם נספו מאז התפרץ נגיף הקורונה ברחבי העולם. לפני 100 שנה, טרום עידן החיסונים, מתו ממגפת השפעת הספרדית בין 20 ל-50 מיליון בני אדם

ציון דרך קודר: מעל חמישה מיליון קורבנות לנגיף הקורונה
רחוב יפו בי-ם בשבוע שעבר, בשגרת קורונה צילום: יונתן זינדל\פלאש 90

במהלך סוף השבוע נרשם ציון דרך קודר בתולדות המאבק העולמי נגד נגיף הקורונה, כשמספר הנספים בהתפרצות שהחלה לפני קרוב לשנתיים, הגיע לחמישה מיליון.

מאז תחילת ההתפרצות ועד כה דווחו על ידי מדינות העולם כמעט רבע מיליארד מקרי תחלואה בנגיף, שאובחנו בבדיקות מעבדה. מספר זה צפוי להיחצות בימים הקרובים, ונכון לאמש (שבת) עמד מספר הנדבקים מאז תחילת ההתפרצות ועד כה על קצת יותר מ-247 מיליון.

המדינה בה דווח מספר החולים והנספים הגבוה ביותר היא ארה"ב, עם יותר מ-46 מיליון חולי קורונה כשמתוכם מתו למעלה מ-765 אלף בני אדם. שנייה בדירוג התחלואה היא הודו, עם 34 מיליון מקרי תחלואה ואחריה ברזיל עם 21 מיליון. עם זאת, מספר הנספים בברזיל גבוה יותר מזה שבהודו ועומד על 607 אלף, כשבהודו המספר המדווח עומד על 458 אלף.

מקסיקו ניצבת במקום הרביעי בדירוג לפי מניין הנספים עם 287 אלף מקרי תמותה, ברוסיה נרשמו 237 אלף מקרי תמותה ובפרו 200 אלף. אינדונזיה במקום השביעי עם 143 אלף נספים ואחריה בריטניה במקום השמיני עם 140 אלף. יש לציין כי קצב התמותה והתחלואה אינו גבוה כפי שהיה בעבר הלא רחוק. כיום מספר החולים היומי עומד על פחות מחצי מיליון ליממה, ומספר הנספים נע סביב ה-8000. עם זאת, במדינות רבות בעולם התחלואה נמצאת עכשיו בשיא, ולעת עתה, למרות פיתוח החיסונים השונים, נגיף הקורונה עדיין מהווה אתגר רפואי משמעותי מאוד, שמטיל צל כבד על התנהלותן של מדינות רבות.

לשם השוואה נציין כי במגפות ההיסטוריות שהשתוללו ברחבי העולם לפני עידן החיסונים המספרים היו גבוהים עשרת מונים. כך למשל במגפת 'השפעת הספרדית' שהשתוללה ברחבי העולם לפני כ-100 שנה נספו לפי הערכות שונות בין 20 ל-50 מיליון נפש בתוך שנה אחת, ואילו ב'מגיפה השחורה' שהשתוללה באירופה ובאסיה לפני כ-800 שנה, מתו ברחבי העולם בין 75 מיליון ל-200 מיליון בני אדם במהלך ארבע שנים שבהן השתוללה המגפה, תלוי בהערכות שונות שנכתבו על ידי היסטוריונים שונים באותה התקופה, ושתיארו את מספרי המתים כל אחד לפי זווית ראיה שונה.

קורונה תמותה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד