כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
ארונה בא

בגיל 100: כלתו של ה'מכתב מאליהו' הלכה לעולמה

מקליבלנד מגיעה הידיעה על הסתלקותה בשיבה טובה של האישה החשובה הרבנית מרת מרים דסלר ע"ה, כלתו של מרן בעל ה"מכתב מאליהו" הגרא"א דסלר זצ"ל. ארונה יגיע מחר לארץ הקודש והיא תיטמן בהר המנוחות 

בגיל 100: כלתו של ה'מכתב מאליהו' הלכה לעולמה
נרות. אילוסטרציה צילום: pexels

ברוך דיין האמת: מקליבלנד שבאוהיו, מגיעה הידיעה על הסתלקותה בשיבה טובה של הרבנית הצדקנית מרת מרים דסלר ע"ה, כלתו של המשגיח בעל ה'מכתב מאליהו' זצ"ל, מחנכת ומנהלת עשרות בשנים במוסדות התורה בקליבלנד והיא בת למעלה ממאה שנים בפטירתה. 

המנוחה ע"ה נולדה לאביה הרב חנינא הלוי פינגר זצ"ל. בהגיעה לפרקה נישאה לבעלה הגאון הצדיק רבי נחום זאב דסלר זצ"ל, ראש ומקים מוסדות החינוך בקליבלנד למעלה מיובל שנים, ובנו של המשגיח בעל ה'מכתב מאליהו', הגאון הצדיק רבי אליהו אליעזר דסלר זצ"ל. בעלה נפטר לבית עולמו בחודש שבט תשע"א. 

לפני למעלה משבעים שנה הגיעה יחד עם בעלה לקליבלנד, שם הקים את מוסדות התורה ואף שימש במשך שנים כר"מ במכינה של ישיבת טלז. ניהל את המוסדות ביד רמה, כשדמותו מהווה סמל ודוגמא לתלמידים הרבים שרכשו ממנו תורה והלכה, לצד מידות אציליות. היה נערץ על כל תלמידיו ומכיריו.

במשך עשרות שנים הייתה הרבנית עזר לצידו, היא שימשה מחנכת ומנהלת במוסדות החינוך בקליבלנד וחינכה את בנות ישראל לתורה ותעודה. מכריה מספרים ל'בחדרי חרדים' על אישה מיוחדת ואצילת המידות שהנחילה אהבת תורה לצאצאיה. 

בחיה שיכלה את בתה מרת פסיה ע"ה, אשת חתנה הגאון רבי אליהו ברודני, שנפטרה לפני מספר שנים. 

זכתה והעמידה דורות ישרים לשם ולתפארת, שלושה בנים ושלוש בנות: הנגיד הרב ראובן דב, הרב אליהו אליעזר, הרב שמחה זיסל, וחתניה: הגאון רבי דוד שמחה רפפורט, הגאון רבי אליהו ברודני - ראש ישיבת מיר בפלטבוש והגאון רבי עמנואל שיף - ראש ישיבת 'בית שרגא' במונסי.

ארונה יגיע מחר (שני) לארץ הקודש ומסע הלוויה יצא בשעה 18:00 מבית הלוויות שמגר בירושלים, לעבר חלקת הרבנים בהר המנוחות, שם תיטמן. 

תהא נשמתה צרורה בצרור החיים. 

קליבלנד הרב אליהו אליעזר דסלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד