כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
הציבו רשימת דרישות

ברשימה המשותפת יתנגדו לתקציב גם במחיר של בחירות

ברשימה המשותפת קיבלו החלטה להצביע נגד תקציב המדינה גם במחיר של הפלת הממשלה והליכה לבחירות. כך מפרסם הערב העיתונאי רביב דרוקר

ברשימה המשותפת יתנגדו לתקציב גם במחיר של בחירות
אחמד טיבי ואיימן עודה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ברקע השבוע המכריע בו הקואליציה תנסה בכל מחיר להעביר את תקציב המדינה, מגיע איום מכיוונה של הרשימה המשותפת ששלושה מחבריה טוענים הערב (ראשון) כי הוחלט במפלגה שלא לתמוך בתקציב גם במחיר של הפלת הממשלה והליכה לבחירות. כך מפרסם הפרשן רביב דרוקר ב'חדשות 13'.

במסמך שלפי דרוקר נחשף בפניו על ידי חבר בקואליציה, מובאת רשימת הדרישות של המשותפת בתמורה לתמיכתם בתקציב. בין הדרישות שמציבה המפלגה הערבית מהאופוזיציה, 250 מיליון שקלים לביטחון תזונתי ו-150 מיליון שקלים לבית החולים בנצרת.

לכאורה חברי המשותפת מעמידים עצמם למכירה: דרישות תמורת תמיכה. דרוקר מספר כי שוחח היום עם שלושה גורמים בכירים ברשימה המשותפת ושלושתם טענו בפניו כי מדובר ברשימת דרישות שהופקה לצורך הדיונים בוועדת הכספים בלבד, ולא כמשא ומתן על תמיכה בתקציב.

השלושה אף הבהירו לו כי התקבלה החלטה ברשימה המשותפת להתנגד לתקציב ולא להימנע - "גם במחיר של בחירות", לדבריהם. דרוקר עצמו תוהה באולפן 'חדשות 13' האם ביום רביעי כשיגיע הרגע המכריע של ההצבעה והקואליציה תגלה שחסרה לה אצבע, האם באמת אנשי הרשימה המשותפת ייתנו ידם להפלת הממשלה, יגררו את המדינה לבחירות ויסבירו למגזר הערבי איך הישגי מנסור עבאס עלו בתוהו?

יצוין כי לחברי הרשימה המשותפת אין אינטרס כעת לצאת לבחירות, כשברקע ההישגים חסרי התקדים שמציגים לראווה אנשי רע"מ, דבר שמשנה את יחסי הכוחות בין המפלגות הערביות.

רביב דרוקר מנסור עבאס מפלגת רע"מ הרשימה המשותפת תקציב המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד