י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
פרסום ראשון • החרדים ינושלו

המהלך של כהנא בכדי להבטיח בחירת רבנים ראשיים מהציונות הדתית

לא בטוח שהממשלה תשרוד עד למועד בחירת הרבנים הראשיים לישראל, אך השר לשירותי דת מתן כהנא, מציב לעצמו יעד לכבוש את המשרות הבכירות ולמנות רבנים ראשיים מהציונות הדתית • המהלך שיוזם כהנא, יקשה את בחירתו של רב ראשי חרדי | כל הפרטים בפרסום ראשון

המהלך של כהנא בכדי להבטיח בחירת רבנים ראשיים מהציונות הדתית
בחירות לרבנות הראשית צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אחרי הכשרות, הגיור, ושינויים נוספים, השר לשירותי דת מתן כהנא הפך למוביל המלחמות במפלגות החרדיות, מטבע הדברים, תפקידו כשר הנוגע לנושאי הדת ואחראי על הרבנות הראשית והמועצות המקומיות שהיו בידי ש"ס פותח במאבק נוסף ומסמן את היעד הבא: תפקיד הרבנים הראשיים. כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

הבחירות לתפקידי הרבנים הראשיים יתקיימו בעוד כשנתיים, ובאם הממשלה תשרוד עד אז, ינסו בציונות הדתית לכבוש את התפקידים לרב ראשי אשכנזי ולראשון לציון הספרדי.

לצורך כך נערך השר מתן כהנא מבעוד מועד ועומל בימים אלה על עבודה מקדימה, לקראת שינוי הגוף הבוחר שיקל עליו להציב מועמד משלו. השר צפוי לרדת לעומק העניין מיד לאחר העברת התקציב שתסמן את יציבות הממשלה.

בשלב זה עדיין לא ברור באיזו צורה ישנה השר כהנא את גוף הבוחר, האם יקטין את חברי הגוף או שמא דווקא יגדיל אותו, מה שברור ששני שינויים יעשו בהרכב, נושאים הציב לו לדגל בתקופת כהונתו. הראשון הוא שילוב נשים בגוף הבוחר והשני שתהיה נציגות מיהודה ושומרון.

בבחירות הקודמות, גוף הבוחר הורכב מ-150 איש. 30 רבני הערים הגדולות, 14 רבני המועצות הגדולות, 2 רבנים אזוריים, 8 רבני יישובים, 4 רבני שכונות, 10 הדיינים הוותיקים, 2 בכירי הרבנים הצבאיים, 10 רבנים מטעם הרבנים הראשיים, 25 ראשי הערים הגדולות, 10 ראשי מועצות, 18 ראשי מועצות דתיות, שני שרים וחמישה חברי כנסת ועשרה נציגים מטעם השר לשירותי דת.

שנתיים ויותר במישור הפוליטי הן נצח, אך אופן השינוי שיעשה השר, והעיתוי שההמשלה תתפרק תהיה המפתח למינוי הרבנים הראשיים הבאים, כך באם הממשלה תתפרק סמוך למועד הבחירות לרבנות הראשית ,החרדים יתקשו לסייע למועמד חרדי לצלוח את ההתמודדות.

הרבנות הראשית לישראל הרבנים הראשיים לישראל מתן כהנא בחירות לרבנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד