כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
הצעת אי אמון

"זה יתהפך עלינו" • באופוזיציה התווכחו האם להצביע נגד בנט

וויכוח באופוזיציה באשר להשתתפות בהצבעה על הצעות אי אמון מחר. יריב לוין סבור "אם נשתתף מחר בהצבעה, כשבנט מבקר בוועידת האקלים, זה 'יתהפך עלינו'". מאידך, בכיר באופוזיציה אמר: "אנחנו לא צריכים לתת לקואליציה מתנות ולהיעדר כשהם נהגו הפוך". בהמשך היום לוין פרסם דרישה לחברי הכנסת להיעדר מחר מההצבעה

"זה יתהפך עלינו" • באופוזיציה התווכחו האם להצביע נגד בנט
ראש הממשלה בנט צילום: מתוך שידורי כאן 11

בסיעות האופוזיציה התחבטו היום (ראשון) האם להשתתף מחר בהצבעה על הצעות אי אמון, זאת בזמן כשראש הממשלה נפתלי בנט נמצא בביקור בחו"ל - מהלך שאינו מקובל.

על פי הדיווח של מיכאל שמש ב'כאן 11', יו"ר סיעת הליכוד יריב לוין אמר כי "אם נשתתף מחר בהצבעה, כשבנט מבקר בוועידת האקלים, זה 'יתהפך עלינו'".

מאידך, בכיר באופוזיציה אמר: "אנחנו לא צריכים לתת לקואליציה מתנות ולהיעדר כשהם נהגו הפוך".

בהמשך היום לוין הוציא דרישה לחברי הכנסת להיעדר מחר מההצבעה. במקביל בהודעה שפרסם הערב הוא השתמש בניסוח עדין יותר ולפיו ,לא יהיה גיוס להצבעה".

במקביל, הקואליציה החליטה להחרים את הדיון וההצבעות על הצעות אי אמון שיעלו מחר במליאה סיעות האופוזיציה, מאחר ונהוג שלא להעלות הצעות אי אמון בעת שראש הממשלה נמצא בשליחות בחו"ל.

בעקבות כך, הקואליציה עשויה להפסיד אומנם בהצבעות האי אמון, אך אין לכך משמעות מכיוון שבאי אמון קונסטרוקטיבי על האופוזיציה להשיג 61 אצבעות, וכפי הנראה כעת, לקואליציה יש 61 תומכים - בלי ח"כ עמיחי שיקלי, שכבר הודיע שהוא צפוי להצביע נגד התקציב - ובאופוזיציה עמלים על גיוס מתנגד נוסף מבין שורות הקואליציה, שכן גם תוצאה של 60-60 תהווה כישלון.

כמו כן, במהלך היממה האחרונה התנהלו מגעים בין הקואליציה לאופוזיציה, במטרה למנוע את העלאת הצעות ה'אי אמון' להצבעה במליאה. באופן עקרוני, האופוזיציה הסכימה לכך, אך ביקשה לדחות את פתיחת המליאה לשעה הרגילה, ב-16:00 ולא ב-10:00 בבוקר. כשהקואליציה התנגדה לבקשה - האופוזיציה החליטה לא להוריד מסדר היום את הצעת ה'אי אמון'.

הצעת אי אמון נפתלי בנט יריב לוין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד