כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
אסיפה היסטורית

פסגה רבנית עולמית: "התרחקות מכל עניינים של מחלוקת ופוליטיקה"

רבני מדינות האיסלאם התכנסו לראשונה בניו יורק והחליטו להתנזר ממחלוקות ופוליטיקה. בין המשתתפים גם רבה הראשי של רוסיה ורבה הראשי של איראן. אחד הרבנים ל'בחדרי': "ההתרחקות מפוליטיקה פותחת לנו דלתות אצל ראשי ממשלה, שליטים, נשיאים ונסיכים, כולם מבינים שאנחנו באים לקדם ולעזור בנושאים דתיים"

פסגה רבנית עולמית: "התרחקות מכל עניינים של מחלוקת ופוליטיקה"
פסגת הרבנים ממדינות האיסלם צילום: צילומים Collive.com

הועד הפועל של איחוד הרבנים במדינות האיסלאם התאסף בשבוע שעבר בניו יורק, ובה הוחלט לחזור ולחדד שוב את אחד הכללים הכי חשובים אצל הרבנים בכל מושבותיהם, והוא "התרחקות מכל עניינים של מחלוקת ושל פוליטיקה".

הרבנים קראו לכל עמיתיהם הרבנים להתאחד למען המטרה של חיזוק התורה ומצוותיה. בין הדברים עלתה גם הפעילות הגדולה של חברי הוועד בעזרה הדדית שהם מושיטים אחד לשני במשך ימות השנה הן במסירת שיעורי תורה, הן במשלוח של חפצי קודש, כגון לולבים ואתרוגים לפני חג הסוכות, מצות לפני חג הפסח, וספרים תפילין ותשמישי קדושה במשך כל ימות השנה.

אחד הרבנים שהשתתף במפגש אומר ל'בחדרי חרדים', כי "ההתרחקות מפוליטיקה פותחת לנו דלתות אצל ראשי ממשלה, שליטים, נשיאים ונסיכים, כולם מבינים שאנחנו באים לקדם ולעזור בנושאים דתיים, ולכן עלינו לשמר את נושא הריחוק מפוליטיקה בצורה קפדנית".

הרבנים גם דנו בוועידה זו באשר לתוכניות האופרטיביות לאסיפה של כל הרבנים במדינות האיסלאם כדי ללבן דברים העומדים על הפרק דברים המיוחדים ונוגעים רק במדינות האיסלאם, ולחזק את הקשר שבין הרבנים שעומדים בקומת ביצור הדת במדינות האיסלאם שכן הרבה מהעניינים המתעוררים למעשה דומים אחד לשני.

באסיפת חברי ועד הפועל השתתף גם הגאון הרב בערל לאזאר, רבה הראשי של רוסיה שנתן לחברי הוועד מעצותיו וניסיונו העשיר בקשרי חוץ ודיפלומטיה עם ראשי ושועי העולם. הרב הרצל פאר, מרבני הקהילה היהודית האיראנית בלוס אנג'לס. וגם העסקן העולמי הרב אליעזר אבצן שיחי', מייסד בית הכנסת מרכז ספרד בברוקלין, ותומך הפעילות העניפה השתתף בפגישה.

בפגישה השתתף הרב הראשי לאיראן הרה"ג יהודה גראמי, חידוש מעניין, הרב גראמי רבה הראשי של איראן, שנמצא בחוד החנית במדינה המוסלמית, ומנהיג קהילה גדולה מאד, היה בין הרבנים הבולטים בכינוס הגדול בניו יורק.

בפגישה השתתפו חברי מועצת הנשיאות, הגאון הרב גד בוסקילה, רב הקהילה המרוקאית בניו יורק, הרב הראשי לקזחסטן הרה"ג ישעיה כהן, הרב הראשי האשכנזי לאזרבייג'אן, הרה"ג שנאור סגל, הרב הראשי לניגריה הרה"ג ישראל אוזן, רב הקהילה האשכנזית בטורקיה הרה"ג מענדל חיטריק, הרה"ג לוי בנון, מרבני קסבלנקא במרוקו, וכן הרה"ג חיים הלל אזימוב מצפון קפריסין.

איחוד רבני האיסלאם עומד תחת הדרכתו ההלכתית של הראשון לציון הגאון הרב יצחק יוסף וחברי מועצת הנשיאות, זקני הרבנים.

 

כינוס רבנים בערל לאזאר הרב יהודה גראמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד