כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"תיקון שורשי"

מות אהוביה סנדק: נשקלת העמדתו לדין של אחד השוטרים

הפרקליטות תכריע בקרוב האם להעמיד לדין את אחד השוטרים שהיה מעורב במרדף אחר הנער אהוביה סנדק, שהוביל בסופו של דבר למותו | משפחת סנדק: "נער צעיר לא צריך למצוא את מותו במפגש עם שוטרים, עצוב שזה לא ברור ונחרץ לפרקליטות. אנחנו מבקשים מהמערכת לעשות בדק בית ותיקון שורשי"

מות אהוביה סנדק: נשקלת העמדתו לדין של אחד השוטרים
אהוביה סנדק ז"ל צילום: באדיבות המשפחה

הפרקליטות שוקלת העמדה לדין של שוטר מימ"ר ש"י, בגין גרימת מותו של הנער אהוביה סנדק ז"ל במהלך מרדף משטרתי לפני כשנה בבנימין. כך פורסם הערב (ראשון) ב'חדשות 13'. במהלך החודשים שחלפו מאז מותו של אהוביה, דרשו ניהלו בני משפחתו מאבק ציבורי נרחב בדרישה להעמיד את השוטרים לדין. לפי הדיווח, פרקליט המדינה צפוי להכריע בקרוב האם להעמיד את השוטר לדין.

במשפחת סנדק הגיבו לפרסום ומסרו כי "לצערנו החקירה של מות בנינו אהוביה טוייחה מהרגע הראשון בידי מח"ש, דבר שהביא לחקירה רשלנית, רפה ולא חקירה שמטרתה חקר האמת. אהוביה נהרג בידי שוטרים מימ"ר ש"י, שנהגו בפרעות, ללא כל רסן, וניגחו רכב בניגוד לחוק ובניגוד לנהלים. אהוביה המתוק לא יחזור, העמדת כל השוטרים לדין היא חובה של המדינה לכלל האזרחים, מאחורי השוטר עומדת יחידה שלמה, עם מפקדים, עם קצינים, אשר חלקם היו ברכב, חלקם נתנו הוראות וחלקם טייחו את האירוע ואת הזירה".

"יש פה תרבות ארגונית ומדיניות של ימ"ר ש"י, ולא אשמה של שוטר אחד. תפקיד המשטרה לייצג ערכי יושר וצדק- עם ישראל שהוא עם ישר ייתן אמון במשטרה רק אם היא תהיה נאמנה לערכיו", הוסיפו בני המשפחה.

בני המשפחה אמרו עוד כי "נער צעיר לא צריך למצוא את מותו במפגש עם שוטרים, עצוב שזה לא ברור ונחרץ לפרקליטות. אנחנו מבקשים מהמערכת לעשות בדק בית ותיקון שורשי. חלילה לא באים סתם לקנטר, אלא רק מבקשים את הטוב והיושר עבור עם ישראל", הוסיפו הורים.

בארגון חוננו, המייצגים את בני המשפחה הוסיפו: "מעט מידי, מאוחר מיד, אך עדיין ניתן לתקן, אנחנו קוראים לפרקליט המדינה, אל תמשיך בטיוח, הראיות ברורות, הממצאים ברורים - השוטרים ניגחו את רכבו של אהוביה ז"ל בכוונה ובניגוד לחוק, והביאו למותו. דמם של נערי הגבעות לא זול, העמד לדין את כלל המעורבים, אל תפגע במעט האמון שנשאר לציבור ברשויות החוק".

אהוביה סנדק העמדה לדין ארגון חוננו משטרת ישראל מרדף משטרתי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד