י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מעורר המשבר לא מתפטר

שר החוץ הסעודי סבור: זו הבעיה של לבנון

"הבעיה העיקרית של לבנון היא השליטה של ​​חיזבאללה במערכת הפוליטית". כך טוען שר החוץ הסעודי | שר ההסברה שגרם למשבר דיפלומטי לא מתכוון להתפטר

שר החוץ הסעודי סבור: זו הבעיה של לבנון
צה"ל יורה לעבר מקורות הירי בלבנון צילום: Basel Awidat/Flash90

שר החוץ של ערב הסעודית, הנסיך פייסל בן פרחאן אומר כי "המשבר בלבנון אינו משבר בינינו לבין המדינה, יש משבר בלבנון עם הדומיננטיות של שלוחות איראן, וזה מה שמדאיג אותנו", כך אמר בראיון לאל ערביה.

השר הוסיף ואמר: "על מנהיגי לבנון להחזיר את מקומה בעולם הערבי". הראיון של השר מגיע לאחר שדבריו של שר ההסברה הלבנוני ג'ורג' קורדאחי על מלחמת תימן סעודיה, עוררו סכסוך דיפלומטי עם מדינות המפרץ.

שר ההסברה הלבנוני, קורדאחי, שעומד במרכז הסערה שהובילה להתדרדרות היחסים בין לבנון למדינות המפרץ, אומר לתקשורת בלבנון כי הוא לא מתכוון להתפטר, למרות שמאז פרוץ המשבר מופעלים עליו לחצים להתפטר.

מלך סעודיה שוחח בטלפון עם מנהיגי בחריין וכווית והודה להם על הצעדים שנקטו בעניין המשבר בין ארצו ללבנון. בסוף השבוע החליטו שתי המדינות להחזיר את שגריריהן מלבנון ולגרש שגרירי לבנון משטחיהן.

משרד החוץ באיחוד האמירויות קרא לכלל האזרחים האמירותיים הנמצאים בלבנון לשוב לאיחוד האמירויות בהקדם. משרד החוץ הקטארי הביע את התנגדותו להצהרותיו של שר ההסברה הלבנוני קורדאחי, וכינה אותן :"לא אחראיות כלפי לבנון וכלפי הסוגיות הנוגעות לכל העולם הערבי". עם זאת, הם קראו לממשלת לבנון לעשות את הצעדים הדרושים כדי להביא לרגיעה במצב. שר החוץ הלבנוני, עבדאללה בו חביב הודה למקבילו הקטארי על המאמצים הקטארים לבלימת המשבר.

המשבר הדיפלומטי החריף בין סעודיה לבין לבנון החל, אחרי ששר ההסברה הלבנוני התבטא נגד המלחמה של סעודיה בתימן נגד החות'ים הנתמכים בידי איראן. סעודיה, בחריין וכווית גירשו את שגרירי לבנון. בחיזבאללה מגבים את השר שמסרב להתפטר.

בראיון אחר אומר ‏שר החוץ הסעודי, פייסל בן פרחאן, לערוץ אל-חדת' הסעודי, כי עמדת הממלכה ביחס לנרמול היחסים עם ישראל נותרה בעינה ולא השתנתה: "מה שחשוב כעת זה לחזור למו"מ בין ישראל לפלסטינים כדי שיווצר מסלול אמיתי לכינון שלום כולל שיכלול הקמת מדינה פלסטינית שבירתה מזרח ירושלים".

לבנון סעודיה משבר דיפלומטי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד