י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
אנטישמיות נוראה בקמפוס

זעזוע: ספר תורה חולל בחומר ניקוי והושלך על הרצפה

לב מי לא יחרד. ספר תורה זעיר שמשמש את היהודים בקמפוס אוניברסיטת גורג' וושינגטון הושחת בחומר ניקוי והושלך ארצה. איגוד הקמפוסים היהודיים מגנה את המעשה הנפשע וקורא לעצור את האחראיים ולהעמידם לדין

זעזוע: ספר תורה חולל בחומר ניקוי והושלך על הרצפה
ס"ת על הרצפה צילום: ארגון נגד אנטישמיות

איגוד הקמפוסים היהודיים בוושינגטון פרסם הודעת גינוי חריפה בעקבות וונדליזם נוראי שהתבצע בקמפוס בעיר. "אנו נחרדים לשמוע על אנטישמיות באוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון, שם אירעה פריצה וספר תורה הושחת" נכתב בהצהרה.

האיגוד כינה את מעשה השנאה "אלימות אנטישמית שיש לגנותה מיד ולחקור ביסודיות על ידי הנהלת האוניברסיטה. התקפה על מרחבים יהודיים והרס ספר תורה היא התקפה על כל היהודים".

באיגוד הקמפוסים הסבירו: "לכל מי שתוהה עד כמה זה חמור, ספר התורה הוא מרכז החיים היהודיים וספרי תורה הם יקרי ערך, ספר תורה בודד לוקח יותר משנה להכין, ואפילו הנזק הקטן ביותר יכול להפוך אותו לפסול. ספר התורה הזו נקרע ונשפך עליו חומר ניקוי", ציינו באיגוד.

צילום: ארגון נגד אנטישמיות.

הוועד היהודי האמריקני מסר כי הוא "מזדעזע מההשחתה של המקום היהודי שכלל חילול ספר תורה הקדוש ליהודים, אנו קוראים לרשויות אכיפת החוק ולממשל לזהות ולתפוס במהירות את האחראים למעשה האנטישמי הנורא הזה".

מקרי האנטישמיות בקמפוסים עולים בכמות מדאיגה, ארבעה מתוך עשרה יהודים החיים בארצות הברית מסתירים את הלאום, מחשש לתקיפות. כך עולה מסקר שפורסם בחודש האחרון.

חילול ספרי תורה קמפוס וושינגטון אוניברסיטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד