ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הייתה רשומה ע"ש נתניהו

מדינת ישראל מציעה למכירה את הבית המיתולוגי במנהטן

הדירה שהייתה רשומה על שמו של נתניהו, ושימשה כבית שגריר ישראל באו"ם, בשדרה החמישית במנהטן, מוצעת למכירה בסכום של כ-37 מיליון שקל | נסיבות המכירה: סכסוך מתמשך עם חברת האחזקה

מדינת ישראל מציעה למכירה את הבית המיתולוגי במנהטן
אילוסטרציה מנהטן צילום: קובי הר צבי

מדינת ישראל מציעה למכירה את בית שגריר ישראל באו"ם בשדרה החמישית במנהטן שבניו יורק תמורת כ-37 מיליון שקל. הדירה ממוקמת בקומה ה-13 מתוך 15 בבניין שהוקם ב-1928

סמוך לפינה הצפון-מזרחית של השדרה החמישית ורחוב 82 במנהטן, נמצא המבנה המיושן במיקום אטרקטיבי הצופה על הסנטרל פארק ומוזיאון המטרופוליטן. בבית ארבעה חדרי שינה, חמישה חדרי שירותים ואמבטיה וכן חדר אירוח מרשים. המדינה רכשה בזמנו את הנכס מאיש העסקים רוי צ'אק תמורת 99 אלף דולר בלבד. והייתה רשומה על שמו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו.

"דאגלס אלימן", מסוכנויות התיווך הגדולות בניו־יורק, היא אחראית למכירת הדירה היוקרתית. לשם כך איפשרה המדינה לצלם מקצועי לתעד את הבית, שבו מתגוררים כיום השגריר באו"ם גלעד ארדן ומשפחתו. זאת למעשה הפעם הראשונה שנחשף הבית המיתולוגי, שבו התגוררו שגרירי ישראל באו"ם מאז בנימין נתניהו. כך מדווח איתמר אייכנר ב'ידיעות אחרונות'. הבית נמכר בגלל העלויות הגבוהות של האחזקה. בשנים האחרונות היו לא מעט סכסוכים עם הנהלת הבניין, שדרשה מהמדינה לבצע בו שיפוץ יסודי ויקר. בשנה שעברה סירבה הנהלת הבניין לאפשר לארדן להיכנס לדירה משום שהיא רשומה עדיין על שמו של נתניהו מאז 1986. רק אחרי חתימה של נתניהו, שהסכים לשינוי השם, נכנסה לשם משפחת ארדן. עם מכירת הבית צפויה המדינה לשכור לארדן דירה במיקום אחר.

באתר סוכנות התיווך נכתב שמדובר ב"דירה מוארת מאוד עם ספרייה, יש חדר לאנשי צוות וגלריה אלגנטית שמפרידה בין החדרים הציבוריים וחדרי השינה“. ממשרד החוץ נמסר: "ההחלטה למכור את דירת השגריר נובעת ממצב התחזוקה הירוד של הבניין והעובדה שקו-אופ הבניין מסרב לשדרג את מערכות החשמל והאינסטלציה העתיקות".

מנהטן ביבי נתניהו גלעד ארדן מכירה שגריר ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד