י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
נכשלו הניסיונות להגיע להסכם

חדרה סוערת: בנות בית הספר חב"ד צעדו לתוך בניין העירייה

עשרות תלמידות בית הספר חב"ד בחדרה קיימו צעדת מחאה בתוך בניין העירייה, במהלך הפגנה נגד הרשויות בטענה על הזנחת עניין הבטיחות במבנה בית הספר, הנמצא בסכנת קריסה | התלמידות הפגינו למרות הניסיון ליישר את ההדורים באמצעות השכרת מהנדס שיהיה מוסכם על שני הצדדים, תוך הצעת מקום לימודים זמני לתלמידות. לטענת ההורים, העירייה מנסה להכשיר את המבנה בכל צורה למרות שעדיין קיימות סכנות

חדרה סוערת: בנות בית הספר חב"ד צעדו לתוך בניין העירייה
תלמידות בית הספר חב"ד מפגינות בתוך בניין עיריית חדרה צילום: באדיבות המצלם

תלמידות בית הספר הממלכתי-דתי חב"ד בחדרה צעדו אתמול (ראשון) לתוך בניין העירייה, במסגרת מחאה נגד הרשויות שמזניחות, לטענת הורי הבנות, את עניין הבטיחות במבנה בית הספר שסובל מרעידות חוזרות ונשנות.

ההפגנה התקיימה על רקע טענה של ההורים, לפיה הרשויות מנסות להכשיר את המבנה בכל צורה. "הן מתכוונות להוריד שתי כיתות שלא תקינות, בטענה כי שאר הכיתות עומדות בתקנות הבטיחות. מה שלא מקובל עלינו כל עוד לא בודקים את כלל הכיתות", אומרת אחת האימהות ל'בחדרי חרדים'.

לטענתה, "בדיקת שתי הכיתות הייתה בדיקה מדגמית אבל צריך לבדוק את הכול, והרשויות מסרבות לכך. פשוט בזיון".

עוד בנושא:

רעידות במבנה וניפוץ חלונות: כ-200 תלמידות חב"ד פתחו בשביתה

תפנית בעמדת הרשויות: יבחנו מחדש את חשש ההורים בחב"ד

הניסיונות להגיע להסכם לא צלחו

התלמידות הפגינו למרות הניסיון ליישר את ההדורים באמצעות השכרת מהנדס שיהיה מוסכם על שני הצדדים, תוך הצעת מקום לימודים זמני לתלמידות.

ההורים טוענים כי על פי המענה הזמני שהם קיבלו, בכיתות הנמוכות ילמדו בתוך מבנה מעורב, ולא בבית ספר המיועד לבנות לבד, מה שלא מקובל עליהם ואין סיכוי שיקרה.

"אנחנו נכנסים כעת לשבוע שני של מאבק עוצמתי עד שנקבל את זכויותינו ללמוד בביטחון, ובהתאם לרוחניות שלנו. לא ייתכן שנותנים לנו מענה ללמוד (רק בכיתות הנמוכות) בבניין בנים. ילדות קטנות, שחונכו בבית ספר נפרד - המקום שלהן אינו בבית ספר מעורב", נטען על ידי ההורים.

"במידה ורוצים שנלמד שם, אין בעיה יתאימו לנו את הגישה. גם אם מדובר ליום או יומיים. עכשיו ברור לנו שאין צורך בטרחה הזו, ולכן ביקשנו ללמד במקומות שמאושרים ע"י קב"ט העירייה. מתנסי"ם (שהתבצעו שם כבר אכלוס חירום של גנים וכד') ובתי חב"ד. אבל לא! העירייה מתעקשת שנלמד איפה בבית הספר שהיא רוצה. ואת שאר הבנות להשאיר בבית ללמידה מרחוק, למרות ששוב יש מענה. יש מקומות! יש לצוות בית הספר פתרונות יצירתיים אבל כל פעם שעולה יוזמה היא ממש נעצרת בחומה", זועקים ההורים.

"לסיכום כרגע אנחנו כאן במאבק על קיומנו. בית ספר של 200 בנות. בית ספר שהולך וגדל. הרשות מתעמרת בנו, מערימה קשיים במקום להקל, ולגשר היא עושה בדיוק ההפך", נמסר.

השביתה בבית הספר על ידי הבנות

כזכור, בשבוע שחלף דיווחנו כי תלמידות בית הספר הממלכתי-דתי חב"ד בחדרה הכריזו על שביתה, לאחר שהתעורר חשש לקריסת המבנה, בעקבות רעידות שהורגשו בבית הספר מספר פעמים במהלך החודשים האחרונים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בעקבות הרעידות החוזרות ונשנות, שלפעמים אף גרמו לניפוץ חלונות, ועד ההורים של בית הספר הזמין מהנדס פרטי שיבדוק את בטיחות המבנה. מסקנת חוות הדעת הייתה כי קיימת סכנה לשוהים במבנה וכי אין לאכלס אנשים בבניין, עד לקיום בדיקת העמסה על המבנה.

אחת האימהות ששוחחה עם 'בחדרי חרדים' טענה כי "הבנות חיות בפחד. הרעידה האחרונה שהורגשה במבנה היה ביום חמישי האחרון, אבל הרשויות מתעלמות מהסכנה".

לדבריה, עוד בחודש אוגוסט שלח עו"ד יורם חן מהלשכה המשפטית של העירייה מייל להורים, בו הוא כתב כי בשיחה עם ראש העירייה צביקה גנדלמן סוכם שיעשו בדיקות בטיחות, כולל בדיקת העמסה, על המבנה עוד לפני הראשון לספטמבר, אך הבדיקה לא נעשתה.

כעת, לאחר תקופה של פחד, כ-200 תלמידות בית הספר, מכיתה א' עד ח', החליטו להישאר בבית ולא לחזור לבניין בית הספר, כאשר תוך כדי ועד ההורים מנהל במאבק נגד הרשויות, במטרה למצוא פתרון לבעיה.

לאחר הסערה והפרסום ב'בחדרי חרדים', חלה תפנית בעמדת הרשויות: משרד החינוך עדכן ביום רביעי האחרון כי המשרד, הרשות המקומית בחדרה והורי תלמידות בית הספר של חב"ד בעיר - יפעלו יחד כדי לקבל חוות דעת מטעמו של מהנדס שלישי המוסכם על כל הצדדים, שיכריע בסוגיית מסוכנות מבנה בית הספר בו לומדים כ-200 תלמידות.

התפנית בעמדת הרשויות התרחשה לאחר שהתקבלה אצל הממונה על הבטיחות במחוז חיפה, חוות דעת מטעמו של מהנדס אשר נשכר על ידי ההורים, שהצביעה על סכנה שיש במבנה.

עוד עדכן משרד החינוך כי עד לקבלת חוות דעת של המהנדס השלישי, המשרד יפעל לתת חלופות ללימוד בעבור התלמידים.

תגובות הרשויות

ממשרד החינוך נמסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "משרד החינוך מייחס חשיבות עליונה לבטיחות ומוגנות התלמידים, ולאור התלונות שהתקבלו בעניינו של בית הספר ערכו המשרד, הרשות והבעלות המשכירה את המבנה החינוכי בדיקות מקיפות באמצעות חמישה מהנדסים. במסגרת הבדיקות אף הוצבו במבנה במשך חודש ימים גלאים לאיתור מקור הרעידות. ניתוח ממצאי הבדיקות יחד עם חוות הדעת של חמשת המהנדסים העלו כי לא קיימת סכנה למבנה. כל המהנדסים ציינו כי ניתן להמשיך ולקיים בו לימודים".

"בשבוע החולף, גויס בהחלטה משותפת על ידי המשרד, הרשות וההורים מהנדס נוסף לבדיקת מסוכנות המבנה. המהנדס ערך בדיקה ומצא שאין מניעה לקיים בו לימודים, למעט בשתי כיתות לימוד שיעברו טיפול נקודתי. על אף חוות דעת זו, ההורים החליטו שלא להשיב את התלמידות ללימודים סדירים. לנוכח זאת, המחוז עם הרשות פועלים לגבש בעבורן חלופות ללימוד", לשון תגובת משרד החינוך.

מעיריית חדרה נמסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "נקבעה פגישה ביום רביעי בהשתתפות משרד החינוך, הרשות, מנהלת ביה"ס, נציגת ההורים, נציג בני עקיבא (הבעלים של המבנה) ויו"ר ועד ההורים העירוני. מטרתה להגיע להסכמות שיתנו מענה מיטבי לבנות. רק בטיחות התלמידות עומדת לנגד עיני משרד החינוך והעירייה".

 

 

 

חדרה חב"ד בית ספר קריסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד