כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
סמים, טרור והלבנת הון

חממת הטרור של מתחזים לרופאים: התא הפלשתיני נחשף

לאחר שנחשפה פעילות חיזבאללה בוונצואלה - כעת מתברר כי פועל בה גם תא של גדודי חללי אל-אקצא. השיטה המקורית: התחזות לרופאים

חממת הטרור של מתחזים לרופאים: התא הפלשתיני נחשף
רעולי פנים צילום: Abed Rahim Khatib / Flash 90

בשבוע שעבר נחשף כי ארגון האקרים ונצואלי בשם Team HDP השיג מתוך מאגר הנתונים של "הדירקטוריון המרכזי לריגול-נגדי" המקומי (DGCIM) מידע, שכלל שמות של פעילי חיזבאללה לכאורה אשר נמצאים במדינה בחסות משטר מדורו.

כעת מתבררים פרטים נוספים: לפי המידע של הארגון, יש במדינה גם כמה תאים של ארגונים פלשתיניים. הלבנת הון, סחר בסמים ופעולות טרור הם רק חלק מהפעולות שבהן מוזכרים המעורבים. בנוסף, נחשף כי ארגון הביון הקובני משחק תפקיד מרכזי בנושא. כך מדווח דמיאן פצ'טר ב'ישראל היום'.

לפי המידע, אחד התאים שייך לכאורה לארגון גדודי חללי אל־אקצא הפלשתיני, הזרוע הצבאית של פת"ח. מדובר בחוליה של לפחות ארבעה גברים המוגדרים כ"רופאים", אשר פועלים בהסוואת הרשויות כחלק מצוות פקידים במוסד לביטוח לאומי של ונצואלה שבמחוז מרידה, שבצפון-מערב המדינה. "פאווז סנופאר", "מחמוד כ'לאף", "מוחמד אבו-ראח" הם חלק מהשמות שמופיעים.

הדו"ח טוען כי לתא "הרפואי" הפלשתיני אחריות למותם של כמה חולים כתוצאה מרשלנות רפואית, בשל היכולות הרפואיות המפוקפקות שלהם. אחד המוזכרים בדו"ח הוא "חאלד בדאווי", אשר הדו"ח טוען כי מקורו בפקיסטן ומשייך אותו כפעיל טרור בכמה ארגונים פלשתיניים. תחת ההסוואה כרופא שמו נקשר לפעילות באזור מירנדה, "אזור שממנו כיום מוצאים מחצבים טבעיים כמו אורניום, קולטן ותוריום".

מקור ישראלי סיפר כי אחד השמות מהרשימה אכן מוכר בשירותי הביטחון הישראליים, לאחר שנחקר בארץ בעקבות זריקת אבנים כאשר היה בן 16. "כתוצאה מכך קיבל צו הרחקה ואיסור כניסה לישראל עד גיל 21", נמסר.

בהדלפה הנוכחית מתוארת גם הפעילות של תאי חיזבאללה, ובהם "גנדי זוקן בואו חמדאן, דרוזי בעל אזרחות לבנונית המתגורר בעיר ולנסיה, המקושר לסחר בסמים עם הקרטל ברוריימה", ו"לואי אל-ח'אטיב אל-בא'ייני", המעורב לכאורה בסחר בנשים, בסחר בסמים ובהלבנת הון.

פלסטינים ונצואלה טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד