י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
שנה לחתימת הסכמי אברהם

מנכ"ל קמא טק הוזמן לכינוס ההייטק העולמי בדובאי

הרב משה פרידמן, שהיה אורח של מכון היצוא ובנק הפועלים שיזמו את המשלחת של בכירי המשק הישראלי למדינות המפץ ולחנוכת הביתן הישראלי בתערוכת אקספו דובאי, התערוכה הגדולה בעולם בהשתתפות 192 מדינות • הרב פרידמן: "אנשי העסקים המקומיים גילו התעניינות רבה באנשי הייטק ואנשי עסקים חרדים, כאשר המקומיים ציינו שהם מוקירים ומעריכים במיוחד אנשים החיים חיי אמונה ואורח חיים דתי, על פי כללי המוסר והצניעות"

מנכ"ל קמא טק הוזמן לכינוס ההייטק העולמי בדובאי
פרידמן בדובאי צילום: יח"צ

במלאות שנה להסכמי אברהם, יצאה משלחת של 200 אנשי עסקים והייטק בהובלת מכון היצוא ובנק הפועלים, לביקור של מספר ימים באיחוד האמירויות, אבו דאבי ודובאי. חברי המשלחת נפגשו עם בכירי ממשל, אילי הון, בכירי עולם העסקים, אנשי פיננסים, מדע וטכנולוגיה, על מנת ליצור קשרים עסקיים ולפתוח דלתות להזדמנויות לשיתופי פעולה.

הרב משה פרידמן מנכ"ל קמא-טק הוזמן כאורח של מכון היצוא ובנק הפועלים להשתתף במשלחת ולייצג את סקטור ההייטק החרדי.

בין משתתפי המשלחת היו יו"ר בנק הפועלים ראובן קרופיק, מנכ"ל בנק הפועלים דב קוטלר, יו"ר מכון היצוא אדיב ברוך, יו"ר צים יאיר סרוסי, ראש המוסד היוצא יוסי כהן, המייצג כיום את קרן ההשקעות העולמית סופטבנק, מנכ"ל בית החולים שיבא תל השומר פרופ׳ יצחק קרייס, מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן, אודי קשקש מנכ״ל ונשיא חברת רד, דב מורן מנהל קרן ההשקעות גרוב ונצ'רס, אלן פלד מנהל קרן ההשקעות וינטאג', ועוד.


כינוס בדובאי • יח"צ

במסגרת המסע המשלחת השתתפה באירוע חנוכת הביתן הישראלי בתערוכת אקספו דובאי, התערוכה הגדולה בעולם בהשתתפות 192 מדינות, אשר 25 מיליון בני אדם מכל העולם מגיעים לבקר בה. הביתן הישראלי הציג את הישגי מדינת ישראל בתחומי הטכנולוגיה וההייטק, והיווה מוקד להתעניינות למיליוני המבקרים בתערוכה.

מנכ"ל קמא טק, הרב משה פרידמן ציין לטובה את היערכות הקהילה היהודית המקומית ביחד עם מארגני המשלחת מטעם בנק הפועלים ומכון היצוא : "בכל מקום היה לנו בית כנסת עם ספרי תורה ומניין לקיים את התפילות כהלכתן, מסעדות כשרות למהדרין, וכל מה שהיה צריך היה מסודר על הצד הטוב ביותר.

הרב פרידמן מציין כי "אנשי העסקים המקומיים גילו התעניינות רבה באנשי הייטק ואנשי עסקים חרדים, כאשר המקומיים ציינו שהם מוקירים ומעריכים במיוחד אנשים החיים חיי אמונה ואורח חיים דתי, על פי כללי המוסר והצניעות".

פרידמן הדגיש את הכבוד הגדול שהמקומיים רוחשים למדינת ישראל ולהישגים המדעיים והטכנולוגיים שלה. "מרגש לראות את הכבוד הרב והסקרנות העצומה שהמקומיים מגלים כלפי ההישגים של מדינת ישראל, והרצון שלהם ללמוד מאיתנו ולשתף עמנו פעולה בשטחים שונים, דבר מפתיע ומאד מרגש".


מפגשי פסגה • יח"צ

 יו"ר מכון היצוא, אדיב ברוך אמר לקראת נסיעת המשלחת: "המשלחת העסקית שיוצאת לאיחוד האמירויות בחלוף שנה מהסכמי אברהם היא עוד שלב המצטרף לפעילות המשותפת בין המדינות. מאז ההסכם נפתח צוהר חדש, והכלכלה היא זו שמשנה את פני האזור ומהווה תשתית דיפלומטית להידוק הקשרים. מכון היצוא שמח להוביל ביחד עם מנהל סחר חוץ במשרד הכלכלה מגוון רחב של הזדמנויות עסקיות עבור התעשייה הישראלית".

מנכ"ל בנק הפועלים, דב קוטלר אמר לקראת נסיעת המשלחת: "בנק הפועלים אימץ אסטרטגיה של הובלה למדינות המפרץ, והמשלחת הנוכחית תהיה משלחת פורצת דרך ביצירת הקשרים עם אבו דאבי – שהיא כידוע אחד המרכזים החשובים בעולם בתחומי הפיננסים, הסחר וההייטק".

קמא טק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד