ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
ח"כים ורבנים מחו

מול משכן הכנסת: נשות האברכים פתחו מעון

לקראת כניסת הרפורמה של ביטול סבסוד מעונות היום לילדי האברכים לתוקף, עשרות נשים הנשואות לאברכים הסרוגים קיימו מחאה מול משכן הכנסת - יחד עם ילדיהן | אורבך: "לא רוצים שתהיה פגיעה בעולם התורה" | יצליחו לצמצם או לבטל את ביטול הסבסוד?

מול משכן הכנסת: נשות האברכים פתחו מעון
המעון סמוך לכנסת צילום: באדיבות המצלם

"לשנות את ההחלטה המפלה": עשרות נשים הנשואות לאברכים מקיימות היום (שני) מחאה מול משכן הכנסת, נגד ביטול סבסוד מעונות היום לילדי האברכים.

נשות האברכים מהציונות הדתית, המשוייכות לפורום 'תורתן אומנותן', מחו נגד ההחלטת שר האוצר ליברמן, זאת לאחר שטרם הצליחו לבטל או לצמצם את הביטול בשיחות עם פוליטיקאים שונים.

אל המחאה הצטרפו גם חברי הכנסת מהקואליציה ובאופוזיציה, ובניהם חברי סיעת 'הציונות הדתית', יו"ר סיעת 'ימינה' ניר אורבך, חבר הכנסת יצחק פינדרוס מ'יהדות התורה' ועוד. בנוסף, גם כמה אישי ציבור ורבנים מהמגזר הדתי-לאומי הגיעו לחזק את הנשים.

"אנחנו לא רוצים שתהיה פגיעה בעולם התורה בכלל", אמר חה"כ אורבך. "אנחנו במגעים מול משרד האוצר ושר האוצר ומול היועץ המשפטי לממשלה כדי למנוע את הפגיעה הזו".

הנשים הגיעו יחד עם ילדיהן ופתחו "מעון", יחד עם אביזרים ומשחקים שונים, כשהן מכונות אותו "מעון ראש הממשלה", כדי לבטא את זעקתן.

גם חבר הכנסת יעקב אשר מסיעת 'יהדות התורה' נכח במחאה, ואמר לנשות האברכים: "הערבות ההדדית בין לומדי התורה חשובה מאוד בעת מבחן שכזו. לא ניתן לליברמן לפגוע בעולם התורה, אף אחד לא יצליח לשבור את רוחנו. בשם עשרות אלפי נשים אני מודה לכם על היוזמה ועל המאבק".

"אני לא חשבתי שאבוא אי פעם להפגנה של הציונות הדתית, אבל קיימת יותר ויותר הזדהות בינינו בזכות ליברמן", הודה יו"ר 'יהדות התורה' משה גפני. "הנה ימים באים שאצלכם יש לומדי תורה והנשים יוצאות בשער למען לימוד תורה".

"לימוד תורה הוא לימוד תורה הוא לימוד תורה - ואנחנו אתכם יחד. אתן עושות מלאכת קודש. אנחנו מחזקים את בעליכם לומדי התורה. ניתן לכם את הגב ובשם ה' נעשה ונצליח", הוסיף.

מחאה מעונות יום כנסת ישראל יעקב אשר ניר אורבך יצחק פינדרוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד