י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ביקור ייחודי

הרבי מסקווירא נפגש עם הרבנים של רוסיה ואיראן

הרבנים הגר"ב לאזאר מרוסיה והרב יהודה גראמי מאיראן הגיעו במסגרת מסע להכרת יהדות איראן עם יהודי ארה"ב ונפגשו עם הרבי מסקווירא במעונו. לראשונה נחשפת עבודת הקודש בין היהודים האיראנים. צפו בתיעוד 

הרבי מסקווירא נפגש עם הרבנים של רוסיה ואיראן
ביקור רבני רוסיה ואיראן בחצר סקווירא צילום: איציק רויטמן

משלחת חריגה בנופה של עיירת סקווירא בארה"ב, הופיעה ביום ראשון, לקראת הפגישה עם האדמו"ר מסקווירא, במסגרת מסע ביקורי רבנים ובני הקהילה היהודית שהם יוצאי מדינות פרס שהיגרו לארה"ב.

בהדרת כבוד מיוחדת קיבל האדמו"ר מסקווירא את המשלחת, שהורכבה מרבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר, רבה הראשי של איראן וחבר איחוד הרבנים במדינות האיסלאם הרב יהודה גראמי, ואיש החינוך בין שלוחי חב"ד בעולם הרה"ח ר' זלמן לייב מרקוביץ. לצדו של האדמו"ר יושבים כל ארבעת בני הרבי, במשך שעה ארוכה התעניין על מצבם של יהודי איראן, על המוסדות הקיימים ועל אלו שמתוכננים להיבנות ולהתפתח.

קורת רוח מיוחדת הייתה לאדמו"ר, כששמע על הקשר המתמיד מזה שנים רבות עם רבה הראשי של רוסיה, זאת בנוסף למשלחות של רבנים צעירים מאיראן המגיעים למוסקבה מדי תקופה ללימודי שחיטה וניקור, ומתמקצעים בהנהגת הקהילות באיראן.

קדם לביקור זה מפגש שנערך במונסי עם ידידים רבים, שהתוועדו לראשונה בחייהם על הפעילות היהודית הגדולה, שרק לאחרונה נפתח סדק צר על חייהם היהודיים ומוסדות היהודים הפועלים במקום. המשתתפים שמעו מפי הרב גראמי והרב מרקוביץ על הקורה בין יהודי איראן, והביעו את התפעלותם הגדולה.

את המסע ארגנו אנשי המרכז לענייני חינוך של חב"ד, בראשות הרה"ח ר' משה קוטלרסקי, העומדים בקשר קבוע עם הרב גראמי.

הרבי מסקווירא הרב בערל לאזאר הרב יהודה גראמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד