כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
משבר הומניטרי

ראש ממשלת אתיופיה קרא לאזרחים להתחמש בנשק נגד המורדים

ראש ממשלת אתיופיה פרסם פוסט בפייסבוק בו הוא קורא לאזרחים להצטייד בנשק במטרה לעצור את התקדמות המורדים. ארה"ב קראה להפסקת אש בסכסוך שיצר משבר הומניטרי

ראש ממשלת אתיופיה קרא לאזרחים להתחמש בנשק נגד המורדים
צבא אתיופיה צילום: משרד רה"מ של אתיופיה

ראש ממשלת אתיופיה, אבי אחמד, פנה לאזרחים וקרא להם להצטייד בנשק כדי לחסום את התקדמות המורדים. את הקריאה הוא פרסם בפייסבוק לאחר שעל פי הדיווחים המורדים, מצפון מדינת טיגריי, השתלטו על ערים נוספות.

ארה"ב קראה להפסקת אש בסכסוך בן למעלה נמשנה שיצר משבר הומניטרי. בהצהרתו ביום ראשון אמר אבי אחמד כי "התקדמות המורדים דוחפת את המדינה לאסון". הוא קרא לאזרחים "להתארגן ולצעוד באמצעות כל דרך חוקית עם כל נשק וכוח אפשרי כדי לקבור את הטרוריסטים TPLF".

הוא כתב כי "קבוצת הטרור ה-TPLF, ממשיכה להוות מכת מדינה לאתיופיה, כמו ילד רשע שמטיל נטל על אמו המאמצת בהשראת תעמולת השנאה".

בציוץ בטוויטר ממשלת אתיופיה הודיעה כי המורדים הוציאו להורג יותר מ-100 צעירים באזור קומבולצ'ה. ארגון המורדים לא הגיב ולא היה אישור לרציחות הללו. ה-BBC מדווח, כי קשה לאמת את הטענות של שני הצדדים בסכסוך מכיוון שהתקשורת הוגבלה והאינטרנט לא עובד באופן שוטף.

שר החוץ האמריקני, אנתוני בלינקן, הביע דאגה מהסכסוך המתגבר. הוא אמר כי הלחימה יצרה משבר הומניטרי חמור בצפון אתיופיה. אלפי בני אדם נהרגו במלחמה, מיליונים עקורים מביתם ומאות אלפים מתמודדים עם תנאי רעב, כך על פי האו"ם. שני הצדדים בסכסוך הואשמו בביצוע זוועות, אך שניהם מכחישים את ההאשמות.

המלחמה פרצה ב-4 בנובמבר אשתקד, כאשר ראש ממשלת אתיופיה אבי הורה על מתקפה צבאית נגד כוחות המורדים.

אתיופיה מורדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד