י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
תיעוד בלעדי

תיעוד בלעדי: הרב הציוני שותה לחיי מדינת ישראל בכת לב טהור

בתיעוד בלעדי שמתפרסם ב'בחדרי חרדים' נראה רב שעוסק בקירוב, שוטח את משנתו הציונית לרגל יום העצמאות בפני אנשי הכת, שמקבלים אותו בשלוות נפש | אנטי ציונים שרוצים להגר לאיראן? צפו

תיעוד בלעדי: הרב הציוני שותה לחיי מדינת ישראל בכת לב טהור
אנשי הכת בשיחה עם הרב הציוני צילום: צילום מסך

בעוד אנשי כת לב טהור מתנזרים מכל סממן ישראלי או ציוני, מסתבר כי אם רוצים וצריך, אז הציונים דווקא בסדר גמור. בתיעוד וידאו לא שגרתי שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', נראים אנשי כת לב טהור חוגגים בחודש אפריל האחרון עם הרב אליהו ברינבוים, רב מוכר בתחום הקירוב. הרב נראה בתיעוד מברך את אנשי הכת תוך ברכה למדינת ישראל לרגל יום העצמאות שחל באותו יום.

הרב בירנבוים, עוסק ברבנות, בחינוך, בקירוב בחקר קהילות בעולם היהודי וכן בחיפוש השבטים האבודים, מוכר וידוע כ"יהודי עולמי".

אנשי הכת, שעושים בימים אלו הכל כדי להגיע לאיראן, מספרים לרב כי הם ניסו מספר פעמים לעזוב את גואטמלה בדרכים שונות, דרך מקסיקו או דרך כורדיסטן, אך הרשויות מנעו זאת מהם. לטענת אנשי הכת, כולם מתנכלים אליהם.

הרב בירנבוים מתועד אומר לחברי הקהילה ביום העצמאות האחרון, כי למעשה הוא חוגג שני דברים, את יום העצמאות, ואת עצם הפגישה איתם. הרב נשמע אומר, "הוא יבין את מסירות הנפש שלי, היום יום העצמאות ואני לא בארץ ישראל, הלילה זה יום הזיכרון לחללי צה"ל, צריך להמשיך את התהליך הזה, זה בשבילי מסירות נפש, מבחינתנו זה גם מחלוקת, אבל זה גם נס מהקב"ה, אז אני עושה לחיים גם לכבוד הקהילה וגם לכבוד יום העצמאות".

הרב אליהו ברינבוים ואנשי כת לב טהור

כזכור כפי שדווח ב"בחדרי חרדים", ביוני 2019 הוגש כתב אישום נגד ראשי 'לב טהור', כנופיה אכזרית שחטפה ילדים תוך חילול שבת בנסיעה ברכב ובטיסה, כשהילדים לבושים מחופשים לגויים כדי להסוות את זהותם. כתבי אישום נוספים הוגשו נגד שאר חברי הכנופייה האחים מאיר רוזנר, אהרן רוזנר, יעקב רוזנר, ומתתיהו משה מלכה. נגד העצורים ישנם מספר סעיפים פליליים, חטיפה, התעללות, חטיפת קטינים וכן שימוש בזהות מזויפת. משפטם של נחמן הלברנץ ומאיר רוזנר מהאכזריים שבכת, נפתח השבוע, ואם יורשעו בחטיפה ובהתעללות, הם יקבלו עונש מאסר ארוך.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' ב-2018, חמישה ממנהיגי כת 'לב טהור' נעצרו במקסיקו במבצע משותף בין האינטרפול לבין ה-FBI. חמשת העצורים נמצאים מאז במעצר בחשד לחטיפת ילדים ממשפחות שבחרו לעזוב את הקהילה. מנהיגיה לא הרפו ונסעו בחשאי מגואטמלה למקסיקו מתוך כוונה לחטוף את הילדים שבהם ולהשיבם בחזרה אל הכת.

מנכלית ארגון 'מגן' שאנה אהרונסון המלווה חלק מהמשפחות שיקיריהם שבויים בכת: "הסרטון הזה הוא דוגמא נוספת של השקרים של מנהיגי הכת כאשר הם טוענים שהם אנטי ציוניים אך מוכנים להיעזר ברבנים ציוניים מתי שזה נוח להם. הם משקרים בענייני כשרות כדי למנוע אוכל מחברי הכת, הם מחללים שבת כדי להציל את שלמות הכת והם משקרים לגבי היעד הסופי של המסע ולא מספרים לחברי הכת שהיעד הוא איראן. אנו קוראים לציבור להפעיל לחץ על הרשויות ולעשות כל מה שהם יכולים על מנת להביא את הילדים למקום מבטחים. אנו מצפים מהמדינה לסיים את הסאגה, לדאוג למעצר בינ"ל של חלק מראשי הכת ולהחזיר את הילדים לארץ".

לב טהור יום העצמאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד