כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
מוותיקי תלמידי הגרי"ש

החרדי הראשון בגבעה הצרפתית הלך לעולמו

הרב רבי שלמה שטרייכר ז"ל, וותיק התושבים החרדים בגבעה הצרפתית בירושלים, הלך לעולמו בגיל 75. היה מתלמידיו של פוסק הדור הגרי"ש אלישיב זצ"ל שלא החסיר אף שיעור

החרדי הראשון בגבעה הצרפתית הלך לעולמו
הרב שלמה שטרייכר ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים הלך לעולמו בגיל 75, הרב רבי שלמה שטרייכר ז"ל, מחשובי וותיקי תושבי הגבעה הצרפתית בירושלים, לאחר שחלה בשנים האחרונות. 

בבחרותו למד בישיבת 'אור ישראל' לצעירים ולאחר מכן בישיבה גדולה למד בישיבת חברון בירושלים, שם היה לאחד מבחירי התלמידים. העיד עליו ראש הישיבה הגאון רבי דוד כהן שלמד עמו בחברותא בישיבה: "הסברות של ר' שלמה הן שכל הישר".

המנוח היה אחד מחשובי וותיקי השכונה הגבעה הצרפתית, בהיותו מהחלוצים הראשונים שהגיעו להתיישב בשכונה שאז לא הייתה חרדית.

לפרנסתו ניהל חנות טקסטיל ברחוב כנפי נשרים בירושלים ועשה את תורתו קבע ומלאכתו עראי.

פרק מרכזי בחייו היה היותו אחד מהתלמידים שהשתתפו באופן פעיל מידי ערב בשיעורו של מרן פוסק הדור הגרי"ש אלישיב זצ"ל ב'תפארת בחורים', מעולם לא פספס שיעור גם בחגים ובמועדים. הגרי"ש אלישיב אף הראה לו חיבה יתירה. שנים רבות למד בחברותא עם  גדול תלמידי הגרי"ש זצ"ל - יבדלח"ט הפוסק הגאון רבי בן ציון הכהן קוק, שהיה משתעשע עמו בלימוד. 

היה מגיע בקביעות לבית הגרב"צ קוק ללמוד עמו, ובתקופות עומס בחנות, לא ויתר והיה פורש לשעה קלה בעיצומו של יום העסקים למשרד ומקיים את החברותא בטלפון וכל העובדים ידעו שלא להפריע לו בשעה יקרה זו.

בקהילה החרדית בגבעה הצרפתית מספרים ל'בחדרי חרדים' על דמותו של המנוח: "תמיד היה ראש וראשון לכל דבר שבקדושה. הרבה סטודנטים חזרו בתשובה בזכותו, היה מתעסק תדיר בזיכוי הרבים ובלימוד התורה. ביתו היה פתוח לרווחה לכל דיכפין ואת החיוך שלו היה מחלק לכל דורש".

תושב השכונה ר' מאיר אייזנשטט, מספר ומוסיף על דמותו: "הוא הרבה לתת מתן בסתר ותמך באברכים ובני תורה. כל חייו התנהל בענווה וצניעות ותמיד כשרצו לשבחו ולהודות לו, היה נחבא אל הכלים, שהיה אוזן קשבת לכל התושבים הצעירים של הקהילה".

אריה, חבר קהילת תורה וחסד בגבעה הצרפתית מספר ל'בחדרי חרדים': "באוטובוסים תמיד היה לומד. כל פעם שראה אותי שמח וביקש שנעשה חברותא אמרתי לו כבוד הרב עוד 2-3 תחנות אני יורד. הוא ענה בחיוך: אתה יודע מה זה שנייה של לימוד תורה בדרכים?".

בכל בוקר אחרי תפילת הנץ בבית הכנסת של קהילת 'תורה וחסד' בגבעה הצרפתית, היה מסור שיעור משניות והיה חי בפשטות מיוחדת, בבית הכנסת חילק לילדים את הממתקים וברח מהכבוד. 

קיים בכל כוחו את "בני בנים הרי הם כבנים" ושימש כאב מסור לנכדיו. גם בתקופת חוליו החיוך לא מש מפניו. 

מסע הלוויה הערב בשעה 21:00 מבית הלוויות שמגר בירושלים להר המנוחות, שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

גבעה הצרפתית הרב יוסף שלום אלישיב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד