י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"לכל איוולת יש גבול"

זוהי תגובת ליברמן לתחקיר עבאס-חמאס

כשהאינטרסים משתנים אז כנראה שגם האידאולוגיה. כך לפחות אצל ליברמן שכינה בעבר את מנסור עבאס וחבריו "גייס חמישי" שמקומם מחוץ לכנסת. הוא נשאל היום באשר לתחקיר שחשף את הקשרים הכספיים לכאורה בין רע"מ וחמאס ודחה בזלזול את תוכנו וממצאיו

זוהי תגובת ליברמן לתחקיר עבאס-חמאס
אביגדור ליברמן/מנסור עבאס צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

בעבר הלא רחוק כינה יו"ר 'ישראל ביתנו', השר אביגדור ליברמן, את חברי הכנסת הערבים כ'גייס חמישי' וכתומכי טרור מובהקים שמקומם בפרלמנט הפלסטיני ברמאללה, אך כשהאינטרסים משתנים והם חיוניים להשירדות ממשלתו - הוא יוצא להגנתם.

שר האוצר ליברמן נשאל היום (שני) בישיבת סיעתו, מהי תגובתו להימצאותם של ראשי אגף התקציבים במשרד העמותה "סיוע 48" כפי שעלה בתחקיר של איילה חסון ב'חדשות 13'. "זה פייק ניוז קלאסי", אמר ליברמן והוסיף, "עיתונאית מסוימת החליטה להצטרף למאמצי האופוזיציה לסכל את העברת התקציב. שני אנשי אגף התקציבים הוזמנו בתקופת נתניהו לכתובת מסוימת בכפר קאסם". 

ליברמן הוסיף ואמר כי "שני אנשי אגף התקציבים הוזמנו כדי לדבר עם מנסור עבאס, הפגישות של ראשי אגף התקציבים וראשי המפלגות מעוגנות בהנחיות יועמ"ש ומחייב אותם להיפגש. הם הוזמנו למקום ולא ידעו לאן בדיוק הם נוסעים".

ולטענה בתחקיר שכספים עוברים לחמאס דרך רע"מ, ענה ליברמן בביטחון: "לא מגיע שום דבר. חמאס זה ארגון טרור ויש חוק לגבי העברת כספים אליו. מי שעוקב אחרי זה זו הרשות להגבלת הון והשב"כ. אני לא חושב שמישהו באגף התקציבים ייקח סיכון אישי ויעביר כסף לארגון טרור אתה יודע לכל איוולת יש גבול". כך ליברמן בתשובה לשאלת העיתונאי יניר קוזין, המסקר את התחום הפוליטי עבור גלי צה"ל, 'מעריב' וערוץ 'כנסת'.

יצוין כי העיתונאית איילה חסון אינה נחשבת ל"אמינה" בעיני ליברמן ככל הנראה היות וביקרה אותה בעבר לא מעט, כך למשל "העיזה" העיתונאית הוותיקה לתהות, מדוע לא נחקר בפרשת 'ישראל ביתנו' ואיך כל העונש הכבד הוטל על פאינה קירשנבאום בלבד, כשליברמן עצמו יוצא נקי מכל הפרשה.

ליברמן אינו היחיד שגורס את התחקיר וממעיט בחשיבותה. גם שר התקשורת יועז הנדל בפגישה עם פעילים בתל אביב התייחס ואמר: "מפיצים איזה פייק ניוז על העברת כספי תקציב לחמאס. קשקוש. החמאס הוא אויב וכל מגע איתו הוא בעיה, לא משנה אם זה מספר 15 ברע"מ שמעביר דרכם כסף למשפחות בעזה או מספר 1 בליכוד שמעביר מזוודות כסף במשך שנים פרוטקשן לחמאס".

דבריהם של הנדל וליברמן מצטרפים לאיילת שקד ולשרים נוספים בממשלה. בשורה התחתונה: אף אחד בממשלה לא רואה בעיה בסיפור הזה והדברים ממשיכים די כרגיל.

פייק ניוז אביגדור ליברמן מפלגת רע"מ מנסור עבאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד