י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"ייצור מצב מוטעה"

מפעילים לחץ למען ישראל: 200 מחוקקים במכתב לביידן

200 מחוקקים רפובליקנים התאחדו במכתב לנשיא ביידן, וקראו לו שלא לפתוח מחדש קונסוליה האמריקנית בירושלים, שתהווה מעין חלוקת ירושלים וזאת בניגוד גם למדיניות ממשלת ישראל

מפעילים לחץ למען ישראל: 200 מחוקקים במכתב לביידן
ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

מאתיים מחוקקים רפובליקנים בבית הנבחרים בראשות הנציג לי זלדין היהודי, חתמו על מכתב ששוגר לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן, בטענה כי פתיחה מחדש של הקונסוליה האמריקנית במזרח ירושלים שנסגרה על ידי ממשל טראמפ ב-2018, לא תעמוד בקנה אחד עם החוק האמריקאי, שמכיר בירושלים כבירת ישראל.

"הממשל שלך ייצור מצב מוטעה שבו לארה"ב יהיו בעצם שתי נציגויות דיפלומטיות נפרדות בבירת ישראל", נכתב במכתב, שנחתם על ידי חברי הוועדה הרפובליקנית במכתב לנשיא ביידן. "הקונסוליה הכללית של ארה"ב בירושלים שהוקמה ב-1844 לא נועדה לשמש מוקד לפלסטינים בבירת ישראל". הם ציינו גם כן כי ממשלת ישראל מתנגדת למהלך.

כל מדינה חייבת לתת אישור מפורש לכל מדינה המבקשת לבסס נוכחות דיפלומטית כלשהי. כזכור ממשל טראמפ סגר את הקונסוליה ב-2018, באותה שנה שבה העביר את שגרירות ארה"ב מתל אביב לירושלים. כמה פקידים ישראלים ופוליטיקאים רפובליקנים טוענים שפתיחה מחדש של הקונסוליה תערער את הריבונות הישראלית על ירושלים ותפתח את הדלת לחלוקה אפשרית של העיר.

35 סנאטורים רפובליקנים הציגו ביום שלישי שעבר הצעת חוק שמטרתה לחסום את תוכניות ממשל ביידן לפתוח מחדש את הקונסוליה האמריקנית בירושלים ששירתה פלסטינים. הצעת החוק, בראשות הסנאטור ביל הגרטי תקבע את מדיניות ארה"ב שלא לפתוח מחדש, או לפתוח שוב כל מתקן דיפלומטי בירושלים מלבד שגרירות ארה"ב, ותאסור להשתמש בכספים אמריקאים לפתיחת המקום.

ג'ו ביידן קונסוליה אמריקנית רפובליקנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד