ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
רפורמה נוספת

מתן כהנא יחליף 90 ראשי מועצות שמונו על ידי ש"ס

אחרי רפורמת הכשרות, מתן כהנא מסמן את היעד הבא שלו והוא החלפת כל ראשי המועצות הדתיות במועצות המקומיות המכהנים מטעם תנועת ש"ס. בנוסף יגביר את שילוב הנשים, יציב תנאי להתמודדות לתפקיד שיקשה במעט על מועמד חרדי לצלוח אותה

מתן כהנא יחליף 90 ראשי מועצות שמונו על ידי ש"ס
מתן כהנא בכנס בשבע צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

השר לשירותי דת, מתן כהנא, יוזם רפורמה חדשה בתחום המועצות הדתיות וצפוי להחליף קרוב למאה ראשי מועצות דתיות שמונו בימי כהונתם של שרי ש"ס, שיוחלפו במועמדים מהציונות הדתית.

כהנא יוזם רפורמה בתחום המועצות הדתיות כך שימונו יותר נשים בהרכבי המועצות הדתיות, תינתן עדיפות לצעירים, ותחול לראשונה הגבלת כהונה בתפקיד זה.

תחילה, הודיע השר לשירותי דת בשבוע שעבר כי לאחר שכהונת עשרות מועצות התארכו בזמן ממשלות המעבר, כעת לא תוארך פעם נוספת כהונת ראשי המועצות הדתיות וייפתח הליך מינוי חדש לכולם.

מתוך 130 מועצות דתיות, 90 יסיימו את תפקידם, והשאר ימונו, כאשר מתחילת הקדנציה מינה השר כהנא 15 ראשי מועצות, כשהנושא נמצא תלוי בהליך משפטי בבג"צ.

הרפורמה החדשה של השר כהנא מבקשת לקצוב את כהונת ראשי המועצות הדתית לחמש שנים, העלאת הרף של תנאי הסף כך שתואר ראשון חובה לשם מילוי התפקיד. בנוסף, כל הממונים הנוכחיים יוכלו להיכנס למאגר המועמדים.  בנוסף, נשים תשולבנה במנגנוני שירותי הדת והקמת מועצות נבחרות. כשבראשן יעמדו נשים.

מתן כהנא תנועת ש"ס מועצות דתיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד