כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
בעקבות נאום גפני

הדרישה המפתיעה של עבאס: תקציב ענק לחרדים

ציר חדש הולך ונרקם לו בימים אלה בין מנסור עבאס למשה גפני ושאר חברי הכנסת החרדים, כמין שלוחא דרבנן בתוך הממשלה. הערב נודע כי עבאס הצליח לחלץ 100 מיליון שקלים מהתקציב שהובטח לו בעת חתימת ההסכמים הקואליציוניים, אותם הוא מייעד לצרכי החרדים. וכל זאת בעקבות נאום של גפני שנגע לליבו

הדרישה המפתיעה של עבאס: תקציב ענק לחרדים
בחורים חרדים/מנסור עבאס צילום: יונתן זינדל/דוד כהן, פלאש 90

בשבוע שעבר ניצל יו"ר ׳דגל התורה׳ חבר הכנסת משה גפני, דיון בו חבר הכנסת מנוסר עבאס ניהל את מליאת הכנסת, בשבתו על כס יושב ראש הכנסת, ונשא דברים לליבו של עבאס, על המצוקה הזהה בין הציבור החרדי לציבור הערבי. מתברר הערב כי גפני הצליח לגעת בליבו הרחום של עבאס.

בין הייתר אמר גפני בנאומו: "התרבות הישראלית איננה מכירה אלא במיינסטרים של החברה הישראלית. כל מי שהוא קצת שונה לא נמצא בתוך הרצון לדאוג לו, לילדיו, לשכונותיו, לעריו, לערים האלה", בדבריו אמר לעבאס על התנהלות הממשלות לדורותיהן, "הם מבטיחים לך כסף, והם אומרים: נכון, יש עוול גדול לציבור הערבי, אנחנו מבטיחים 53 מיליארד שקל. אני לא בטוח בשקל שתקבל".

צפו: גפני הציג בפני עבאס את הבלוף של הקואליציה: "לא תראה מהם שקל"

לאחר דבריו במליאה, נועדו עבאס וגפני לשיחה ממושכת ובה דיברו על תוכן הנאום. עבאס הסביר לגפני שהוא הצליח לעורר בו מחשבות של הזדהות הדדית במצוקה החברתית של החרדים והערבים.

התגובה של עבאס לא איחרה לבוא, ולפני כעשרה ימים פנה לגורמים הרלוונטיים בממשלה ובקואליציה ודרש לקבל לידיו 100 מיליון ש"ח מהתקציב הכולל שקיבל (53 מיליארד) בכדי להעבירם לטובת החרדים.

עבאס שוחח הערב עם כמה חברי כנסת מהסיעות החרדיות ושיתף אותם בדבר התקציב שהוא מייעד לציבור החרדי ואמר להם: "הנאום של גפני נגע לליבי", יור" מפלגת רע"מ אמר כי יעביר את התקציב לטובת כל דבר שידרשו.

הציר המפתיע הזה בין יו"ר מפלגת רע"מ לחרדים צפוי להוביל למהלכים משמעותיים בתקופה הקרובה, כך בחוקים שחשובים לחרדים, לדוגמה חוק הגיוס שצפוי אולי לקבל תפנית בעקבות שיתוף הפעולה.

משה גפני מפלגת רע"מ מנסור עבאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד