י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אנשי מוסד הגיעו לח'רטום

נחשף: המעורבות הישראלית בהפיכה הצבאית בסודן

פקידים ישראלים בכירים מאשרים כי בימים האחרונים משלחת ישראלית ובה אנשי מוסד הגיעה לבירת סודן, ח'רטום. עוד דווח כי שבועות לפני ההפיכה ביקרה בישראל משלחת של אנשי צבא מסודן ונפגשה עם בכירים במשרד ראש הממשלה בתל אביב

נחשף: המעורבות הישראלית בהפיכה הצבאית בסודן
ראש ממשלת סודן המודח עם בכירים בצבא צילום: ממשלת סודן

עיתון "א-סודני" דיווח היום (שני) כי לדברי מקורות יודעי דבר, משלחת ישראלית ביקרה בח'רטום בירת סודן, במהלך הימים האחרונים, ברקע ההפיכה שהתחוללה במדינה. הערב, "פקידים ישראלים בכירים" מאשרים ל'וואלה' את המעורבות הישראלית בסודן, לאחר ההפיכה שהתרחשה בימים האחרונים. עוד נודע כי בין חברי המשלחת שביקרו בבירה ח'רטום נמנו גם אנשי מוסד.

המשלחת הישראלית קיימה שיחות עם מנהיג ההפיכה הצבאית במדינה עבד אל-פתאח אל-בורהאן, ועם ראש ממשלת המעבר המודח עבדאללה חמדוכ, כך אמרו מקורות בצבא סודאן לערוץ "א-שרק" הסעודי. עוד אמרו המקורות כי מטרת הגעתה של המשלחת הייתה לתווך בין הצדדים.

עוד דווח כי מספר שבועות קודם ההפיכה ביקרו בכירים בצבא סודן בישראל ונועדו במשרד ראש הממשלה בתל אביב עם בכירים במטה לביטחון לאומי ונוספים. פקידים ישראלים בכירים טענו לעיתונאי ברק רביד כי במהלך ביקור אנשי הצבא בישראל לא עלה נושא ההפיכה כלל.

בשבוע שעבר השתלטו כוחות הצבא בסודן על השלטון, כיתרו את ביתו של ראש הממשלה עבדאללה חמדוק ועצרו אותו. לאחר מכן, ראש מועצת השלטון הזמנית בסודן, הגנרל עבד אל-פתאח אל-בורהאן, הודיע על מצב חירום ברחבי המדינה ועל פירוקה של הממשלה.

 

סודן מוסד הפיכה צבאית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד