י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מדאיג

שפל חדש: הדולר והאירו בצניחה אדירה מול השקל

שער הדולר שבר היום שיא שלילי נוסף מול השקל ושערו היציג נקבע על 3.134, זאת בהמשך להיחלשות החריגה של האירו והדולר מול השקל. גם האירו ממשיך לרדת מול השקל בשל היחלשותו בעולם, ושערו היציג נקבע על 3.627 שקלים

שפל חדש: הדולר והאירו בצניחה אדירה מול השקל
אילוסטרציה צילום: pexels

שער הדולר שבר היום (שני) שיא שלילי נוסף מול השקל ושערו היציג נקבע על 3.134, זאת בהמשך להיחלשות החריגה של האירו והדולר מול השקל.

בימים האחרונים צנח הדולר בכ-3%. מדובר בשער שפל מזה קרוב ל-10 חודשים, והמשך ההיחלשות היום שבר שיא שלילי נוסף כשערו היציג נקבע על 3.134.

לצד הדולר, גם האירו ממשיך לרדת מול השקל בשל היחלשותו בעולם, ושערו היציג נקבע על 3.627 שקלים - נמוך ביותר מזה 21 שנה וקרוב לשער הנמוך ביותר של המטבע מול השקל בהיסטוריה. לאחר קביעת השערים היציגים, ירדו המטבעות עוד: הדולר נסחר סביב 3.11 והאירו סביב 3.61.

ההיחלשות החריגה מעסיקה מאוד את שוק המט"ח, בו עוקבים בעניין אחרי הצעדים של בנק ישראל. בשוק המט"ח חיכו לראות האם הבנק ישנה היום את מדיניותו מהימים האחרונים וישוב לרכוש דולרים, לאחר שהפסיק לעשות כן, אבל נכון להיום, נראה כי הבנק ממשיך שלא להתערב בשוק.

יצוין כי אי ההתערבות של בנק ישראל מגיע כשברקע הביקורת החריפה של מבקר המדינה בדו"ח השנתי שפרסם, שבו ביקר את רכישת 100 מיליארד הדולרים בשנים האחרונות מעבר ליתרות שבנק ישראל עצמו קבע שאמורות להיות בקופת הבנק - 110 מיליארד דולר. בסוף חודש ספטמבר השנה הסתכמו היתרות כבר ביותר מ-207 מיליארד דולר.

קריסת שערי המטבעות הזרים מקשה מאוד על היצוא הישראלי ואם היא תימשך עלולה לגרום לסגירת קווי ייצור ופיטורי עובדים המועסקים בענפי יצוא לגושי הדולר והאירו. לעומת זאת, ירידת השערים גורמת לישראלים היוצאים לחו"ל לחיסכון בהוצאות של מאות שקלים בימים ספורים.

שער הדולר יורו אירו מטבע חוץ שער יציג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד