י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
חובש כיפה והולך לבית כנסת

הרב הראשי על המועמד היהודי לנשיאות "אנטישמי"

התבטאות חריפה וחריגה של הרב הראשי לצרפת כלפי מי שעתיד אולי להיבחר לנשיאות במדינתו. מדובר בעיתונאי יהודי המחזיק בדעות ימניות קיצוניות שמבקש להתמודד לנשיאות ולמרות שהוא לעיתים חובש כיפה והולך לבית כנסת הרב טוען שהאיש הינו אנטישמי מסוכן

הרב הראשי על המועמד היהודי לנשיאות "אנטישמי"
חיים קורסיה צילום: צילומסך

רבה הראשי של צרפת, חיים קורסיה, כינה את אריק זמור, עיתונאי יהודי מהימין הקיצוני ששוקל לרוץ לנשיאות המדינה - "אנטישמי", זאת לאחר שהמועמד כינה את המהגרים המוסלמים "פולשים" ובשנת 2011 אמר שרוב סוחרי הסמים הם ערבים או אפריקאים. הוא נמצא כעת במקום השני בסקרים ועוד לפני מרין לה פן אשר גם היא ידועה כימנית קיצונית.

במהלך ראיון לערוץ טלוויזיה צרפתי, נשאל הרב חיים קורסיה, האם זמור, בנם של מהגרים יהודים מאלג'יריה, הוא אנטישמי.

לאחר ששאל את המראיין שלו אם זמור הוא יהודי, ענה הרב קורסיה: "אנטישמי? בהחלט גזען? בהחלט". מנהיגי הקהילות היהודיות בצרפת הביעו עוינות כלפי זמור, שתמך בקריאה שנויה במחלוקת לגבי מלחמת העולם השנייה, שבה לכאורה הקריבו משתפי פעולה נאצים צרפתים, כמה יהודים, כדי להציל יהודים אחרים.

הרב קורסיה האשים את זמור באנטישמיות, על אף שאשתו וילדיו יהודים ולפעמים הוא הולך לבית הכנסת כשהוא חובש כיפה. אריק זמור הורשע ב-2011 בהסתה לשנאה, לאחר שהכריז בטלוויזיה ש"רוב הסוחרים הם שחורים וערבים, ככה זה, זו עובדה", שב ואמר.

רוב יהודי צרפת לא רוצים שום קשר איתו מסיבות שונות. "הוא פוליטיקאי ימני קיצוני, וככזה הוא מהווה סכנה לרפובליקה. הוא אולי יהודי, אבל הוא לא הקול של הקהילה היהודית", אמר נשיא הקונסיסטואר (ארגון צרפתי-יהודי מרכזי,) יואל מרגי, לסוכנות הידיעות היהודית JTA. 

אנטישמי הרב חיים קורסיה רבה הראשי של צרפת מועמד לנשיאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד