י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
כדי להילחם בטאליבן

חיילים שאומנו על ידי ארה"ב, הצטרפו לדאעש

למרות שהטליבאן הכריז על חנינה לצבא אפגניסטן, חיילים וקצינים שאומנו ע"י ארה"ב מצטרפים בהמוניהם לשורות ארגון הטרור הקיצוני דאעש, במטרה להילחם ולהחליש את כוח הטליבאן במדינה

חיילים שאומנו על ידי ארה"ב, הצטרפו לדאעש
אילוסטרציה צילום: unsplash

קציני מודיעין וחיילים אפגניים שהוכשרו על ידי צבא ארה"ב, מצטרפים לסניף חוראסאן של דאעש כדי להילחם בטאליבן. על פי דיווח ב'וול סטריט ג'ורנל', המספר גדל מיום ליום.

הקצינים הללו הגבירו את המודיעין והכוח הקרבי של ארגון הטרור. גורם רשמי אפגני ששירת בעבר בצבא אפגניסטן, אמר לעיתון, כי אחד ממכריו הצטרף לקרב נגד הטאליבן ונהרג בשבוע שעבר בקרב יריות עם הטאליבן. הוא הוסיף כי לאחר שהטליבאן ערכו חיפוש בבתיהם וביקשו מהם להיכנע, הצטרפו עוד כמה ממכריו, בין אם כמודיעין או חיילים לוחמים, לדאעש.

רחמטולה נביל, לשעבר ראש ארגון הביון הלאומי של אפגניסטן, אמר כי דאעש הפך ל"אטרקטיבי מאוד" לחיילים לשעבר באזורים מסוימים. "אם יש התנגדות, הם מצטרפים אליה", אמר נביל, והוסיף כי הקבוצה החמושה היחידה במדינה מלבד הטליבאן היא דאעש.

למרות שהטליבאן הכריז על חנינה לצבא אפגניסטן לשעבר או לעובדי ממשלה לשעבר, אנשים אלה מובטלים וחוששים לחייהם. גורמים לשעבר באפגניסטן ציינו כי דאעש מציע לחברים חדשים סכום כסף משמעותי כמו גם הגנה.

עם זאת, לטליבאן לא אכפת הרבה מדאעש, אחד ממפקדי הטליבאן אמר לעיתון: "אין איום אנחנו לא מודאגים מהם". לטענתו דאעש בהתמוטטות כלכלית, ואם יפתרו את הבעיות הכלכליות והמנהליות, הם (הטאליבן) יכולים למחוק את דאעש מכל אפגניסטן בתוך 15 יום.

טאליבן דעאש אפגניסטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד