כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
האם קשור למקרים קודמים?

ריסס קללות נוראיות מחוץ לישיבה, המאבטחים זינקו ועצרו

בשבת האחרונה נלכד חשוד שריסס קללות ונאצות אנטישמיות מחוץ לישיבה בגייטסהד שבבריטניה. במשטרה בודקים האם הוא אחראי לשני מקרים נוספים שהתרחשו בחודש שעבר

ריסס קללות נוראיות מחוץ לישיבה, המאבטחים זינקו ועצרו
ריסוס גרפיטי: אילוסטרציה צילום: unsplash

אנטישמי שריסס כתובות נאצה נוראיות על המדרכה מחוץ לישיבה בגייטסהד שבבריטניה, נעצר על ידי שני מאבטחים שמוצבים במקום כדי להגן על תלמידי הישיבה.

התקרית התרחשה בשבת האחרונה, ובעקבות שני מקרים קודמים של כתובות גרפיטי פוגעניים דומים באזור המקומי בחודש שעבר, המשטרה חוקרת האם החשוד היה מעורב גם בהן.

לאחר שתפסו את החשוד, שהשתמש בספריי צבע צהוב בכדי לבצע את המעשה האנטישמי, שני המאבטחים יצרו קשר עם ארגון השמירה הקהילתי CST, ודיווחו למשטרת נורת'ומבריה כדי לדווח על האירוע.

העיתון היהודי Jewish News מדווח כי המשטרה בודקת שתי תקריות גרפיטי אנטישמיות קודמות שהתרחשו בחודש אוקטובר במרחק של עשרות מטרים זה מזה, כדי לראות אם ניתן לקשר אותם לאירוע בסוף השבוע. האבטחה מסביב לשעון על מבנים של יהודים משולמת מתוך המענק הממשלתי להגנה על מקומות קהילתיים יהודיים. האבטחה מנוהלת על ידי ה-CST.

דובר ארגון CST אמר בתגובה למעשה הנפשע כי "כתובות נאצה אנטישמיות מגעילות זה אחד מסדרה של אירועים המכוונים נגד הקהילה המקומית בגייטסהד ואנו אסירי תודה לשומרים על פעולתם המהירה בתפיסת חשוד והזעקת המשטרה".

דובר משטרת נורת'ומבריה מסר בתדרוך לעיתונאים: "זמן קצר לאחר השעה 12:30 ביום שבת (30 באוקטובר) קיבלה המשטרה דיווח על גבר שריסס כתובות נאצה אנטישמיות ליד מלון גלדסטון, בגייטסהד, חקירה של האירוע נפתחה והשוטרים מתייחסים לאירוע כפשע שנאה".

ריסוס גרפיטי כתובות נאצה גייטסהד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד