כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
פשעי שנאה בטקסס

שרפה הוצתה מחוץ לבית כנסת באזור שספג אירועים אנטישמיים נוספים

המשטרה חוקרת שריפה שהשתוללה מחוץ לבית הכנסת של קהילת 'בית ישראל' בעיר אוסטין שבמדינת טקסס בארה"ב, כמקרה אפשרי של הצתה אנטישמית מכוונת

שרפה הוצתה מחוץ לבית כנסת באזור שספג אירועים אנטישמיים נוספים
זירת השריפה באוסטין צילום: כוחות הכיבוי באוסטין

לאחר שורה של תקריות אנטישמיות בעיר אוסטין שבמדינת טקסס בארה"ב, במהלך השבועות האחרונים, המשטרה חוקרת שריפה שהשתוללה מחוץ לבית הכנסת של קהילת 'בית ישראל' בליל שבין ראשון לשני, כמקרה אפשרי של הצתה מכוונת.

השריפה התגלתה שבוע בלבד לאחר שכרזות עם הכיתוב "חיסון של יהודים", נתלו על ידי קבוצה ניאו-נאצית מגשר ליד מספר בתי כנסת והמרכז הקהילתי היהודי המקומי.

חוקרי שריפות של העיר אוסטין, הגיעו לזירת השריפה בבית הכנסת הממוקם כשמונה קילומטרים מהמרכז היהודי. בחסדי שמים לא היו נפגעים באירוע. עדיין לא ברור אם השריפה הוצתה בכוונת מכוון ממניע אנטישמי.

כזכור בסוף השבוע ניאו נאצים ערכו אירוע אנטישמי על גשר בעיר אוסטין שבמדינת טקסס בארה"ב, אותם אנשים גזענים בעלי עליונות לבנה הופיעו ביום כמה ימים קודם לכן בעיר סן אנטוניו, שם ערכו הפגנה אנטישמית גסה מול מרכז קהילתי יהודי.

זירת השריפה. צילום: כוחות הכיבוי באוסטין.

כפחי שדווח, תחת עיניהם של שוטרים מקומיים, הפגינו תומכי "ליגת ההגנה של גוים" (כך הם מכנים את עצמם י.פ) הניאו-נאצית, והחזיקו כרזה ענקית הנושאת סיסמאות אנטישמיות וולגריות שהכחישו את השואה, לגלגו על הדת היהודיות והאשימו את מגיפת הקורונה בקונספירציה יהודית. הקבוצה גם חילקה עלונים אנטישמיים על המדשאות הקדמיות של בתים בשכונה שמסביב.

הם לבשו חולצות טריקו מעוטרות בצלבי קרס נאציים ושניים מתומכי הקבוצה החזיקו כרזה עם הכיתוב "תצפור אם אתה יודע שהשואה מזויפת". כרזה אחרת לגלגה למצוות ברית מילה בשפה מבזה. הם החזיקו פליירים בהם נטען כי "כל ההיבט של סדר היום של הקורונה הוא יהודי", הכרזות פוזרו על ידי הקבוצה שהתקהלה מול המרכז הקהילתי היהודי בסן אנטוניו, שם התקיים אירוע הנצחה לשואה.

תקרית הכרזות התרחשה ימים ספורים לאחר שהתגלתה גרפיטי גזעני ואנטישמי בבית הספר התיכון אנדרסון, שנמצא קרוב מאד למרכז היהודי המקומי.

"עבורנו כאן באוסטין זה אירוע נדיר", אמר הרולד וילנסקי, המנכ"ל של קהילת בית ישראל, לסוכנות הידיעות היהודית JTA על האירועים המטרידים שהתרחשו תוך ימים ספורים זה מזה. "אני לא זוכר דבר כזה ב-45 השנים שאני גר כאן שבו קרה דבר כזה. זה מקום די סובלני".

וילנסקי אמר כי אנשי האבטחה של הקהילה צפו בצילומים של המצית בווידאו, וסביר להניח שחוקרים מקומיים יוכלו לזהות את החשוד מהצילומים.

בית כנסת אנטישמיות בארצות הברית חקירת שריפה טקסס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד