י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מביישים את המדים

שוטרים גרמנים תועדו מבזים את אנדרטת השואה בברלין

שוטרים גרמנים שתועדו מבצעים שכיבות סמיכה באנדרטה המפורסמת בברלין לזכר נרצחי השואה, עוררו זעם רב ועדיין משרתים בתפקידם מבלי שמפקדיהם נזפו בהם או נקטו נגדם באקט ענישתי כלשהו

שוטרים גרמנים תועדו מבזים את אנדרטת השואה בברלין
האנדרטה בברלין לזכר השואה צילום: pixabay

שני שוטרים גרמניים בברלין הבירה, לבושים במדים, ביצעו שכיבות סמיכה דווקא באנדרטת השואה המוצבת לאות ולזיכרון בבירה הגרמנית. התיעוד פורסם ב'בילד הגרמני' ועורר זעם רב.

מדובר בשוטרים מיחידה 26 שאחראית על אזור שרלוטנבורג, אשר שירתו במרכז העיר באותו יום כדי לפקח על כמה הפגנות שנערכו באזור.

אנטוניה ימין, כתבת 'כאן חדשות' באירופה, דיווחה, כי ‏נשיאת המשטרה ברברה סלויק הגיבה לדיווח ב'בילד' וגינתה את המעשה: "ההתנהגות של עמיתינו היא התעלמות ממה שמייצגת האנדרטה ואינה תואמת את הכבוד שיש לגלות לה. זה פוגע בזיכרון הנרצחים".

כאמור השוטרים היו בתפקיד במקום בגלל הפגנות במחוז הממשלה ליד אנדרטת השואה. בתמונה שפורסמה בעיתון נראים שוטרים במדים עושים שכיבות סמיכה על גושי האבן של האנדרטה לזכר נרצחי השואה.

על פי הדיווח, הם צילמו זה את זה בטלפונים סלולריים. האנדרטה, שנפתחה בשנת 2005 להנצחת ששת מיליון היהודים שנרצחו על ידי הנאצים, מורכבת מכ-2,700 גושי בטון אפורים כהים בגבהים שונים. למרות שהדבר אסור, חלק מהתיירים משתמשים באתר כאזור פיקניק, משתזפים או משתוללים שם.

העיתון 'דר שפיגל' דיווח, כי מפקדי המשטרה גילו וידעו על תקרית שכיבות הסמיכה, אך לא נקטו בשום פעולה או הענשה כלפי השוטרים. עם זאת איגוד המשטרה פרסם התנצלות רשמית: "אי אפשר להתעלות על התנהגותם של עמיתינו מבחינת הטעם הרע. אנדרטת השואה אינה מגרש משחקים להרפתקאות. הפעולה הבלתי לועגת לרצח העם של מיליוני אנשים ורומסת את הערכים שמשטרת ברלין שלנו מייצגת, כנראה שגם בתוך המשטרה יש הרבה מה לתקן בתחום החינוך הפוליטי".

משטרת גרמניה ברלין חילול אנדרטה נרצחי השואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד