י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
ישלימו בוועידת האקלים?

נשיא צרפת: ראש ממשלת אוסטרליה שיקר לגבי עסקת צוללות

עמנואל מקרון, נשיא צרפת, אמר שראש ממשלת אוסטרליה, סקוט מוריסון, שיקר לו בנוגע לעסקת צוללות שבוטלה

נשיא צרפת: ראש ממשלת אוסטרליה שיקר לגבי עסקת צוללות
עמנואל מקרון צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר שראש ממשלת אוסטרליה, סקוט מוריסון, שיקר לו בנוגע לעסקת צוללות שבוטלה. על השאלה אם הוא חושב שמוריסון לא אמר אמת, השיב הנשיא: "אני לא חושב, אני יודע".

מקרון זעם לאחר שאוסטרליה ביטלה עסקה של 37 מיליארד דולר לבניית 12 צוללות, ובמקום זאת ניהלה משא ומתן על הסכם הגנה חדש עם ארה"ב ובריטניה.

ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון הכחיש שהוא הפר הסכם. השניים נפגשו בפסגת ה-G20 ברומא בפעם הראשונה מאז פרוץ המחלוקת בספטמבר האחרון. בשולי המפגש, הנשיא מקרון נשאל על ידי עיתונאי אוסטרלי אם הוא יכול לסמוך שוב על מוריסון. "נראה מה הוא יספק", ענה מקרון.

"יש לי הרבה כבוד למדינה שלך, יש לי הרבה כבוד והרבה ידידות לעם שלך. אני רק אומר כשיש כבוד צריך להיות אמיתי וצריך להתנהג בהתאם ובעקביות עם זה".

כזכור כפי שדווח ב"בחדרי חרדים", העסקה שבוטלה עוררה קרע בין צרפת, אוסטרליה וארה"ב. שר החוץ הצרפתי לה דריאן גינה את ההחלטה כ"דקירה בגב", ופריז החזירה זמנית את שגריריה באוסטרליה ובארה"ב.

לאחר דבריו של מקרון, אמר סקוט מוריסון לכתבים שהוא לא שיקר לנשיא צרפת, וכי הוא הסביר לו שצוללות קונבנציונליות לא יספקו עוד את צורכי ההגנה של אוסטרליה. הוא הוסיף כי בנייה מחדש של האמון והיחסים בין שתי האומות כבר החלה.

ביום שישי האחרון נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נפגש לראשונה פנים אל פנים עם מקרון מאז ההסכם שבוטל, במהלך חילופי הדברים ביידן הודה כי "ארה"ב הייתה מגושמת לגבי המשא ומתן", מקרון אמר כי "חשוב להסתכל אל העתיד".

למנהיגים יהיה יותר זמן לתקן את היחסים, שכן שלושתם נמצאים בעיר הסקוטית גלזגו לפסגת ועידת האקלים.

צוללות נשיא צרפת עמנואל מקרון סקוט מוריסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד