י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ברחובות רומא

כתבים הותקפו על ידי אנשי הביטחון של בולסונארו

שומרי הראש של נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו תקפו כתבים שסיקרו את הנשיא כשהסתובב ברחובות רומא ודיבר עם תומכיו. הכתבים אמרו כי יגישו תלונה במשטרה

כתבים הותקפו על ידי אנשי הביטחון של בולסונארו
נשיא ברזיל בישראל צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

כתבים ברזילאים הותקפו על פי החשד על ידי אנשי האבטחה של ז'איר בולסונארו בזמן שהם סיקרו את נסיעתו של הנשיא לרומא לפסגת ה-G20, כך לפי התקשורת המקומית.

בולסונארו מנהל מערכת יחסים עוינת עם עיתונאים וטוען כי עיתונאים רבים מפרסמים חדשות מזויפות ונותנים לו יחס לא הוגן.

התקיפות התרחשו כשנשיא ברזיל יצא ביום ראשון לרחובות בירת איטליה, הסתובב ברחובות רומא ודיבר עם תומכיו ופגש כמה ברזילאים לבושים בחולצות הנבחרת הלאומית. הוא זכה לביקורת מהכתבים ששהו במקום, על הטיפול הלא נכון שלו במשבר הקורונה בברזיל, ויש כאלו שכינו את זה "רצח עם".

בתיעוד ברשתות החברתיות נראו עיתונאים נדחפים על ידי שומרי הראש, שומרי הראש דחפו אותם כאמור, ברחוב בזמן שבולסונארו מצלם סלפי ומשוחח עם תומכיו. באחד הסרטונים שצילם עיתונאי, נראה צוות האבטחה דוחף אותו כשתומכי הנשיא קוראים קריאות נגד כתבים.

קצין ביטחון סובב את זרועו וחטף את הטלפון שלו שאיתו תיעד את התקיפות, כך סיפר העיתונאי לסוכנות הידיעות EFE. המאבטח השליך את הטלפון של העיתונאי על הקרקע. לא דווח אם שומרי הראש שהיו לבושים בבגדים אזרחיים, הם ברזילאים או איטלקים.

אנה אסטלה דה סוזה, כתבת אירופה של היומון הברזילאי Folha de S.Paulo אמרה שהיא "נדחפה באכזריות" על ידי המאבטחים. "זה לא מקובל. אנחנו הולכים להגיש תלונה", אמרה לסוכנות הידיעות AFP.

ז'איר בולסונרו תקיפת עיתונאים ברזיל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד