כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
ציר רע"מ - חרדים

עבאס ל'בחדרי': "רוצה שת"פ גם בחוק הגיוס - מדברים על זה"

יו"ר רע"מ חושף את 'ברית המוחלשים' שנכרתה בינו לבין החרדים • המחווה הנדיבה למגזר החרדי • השאיפה לצירוף החרדים לקואליציה • מדוע לא יעצור את 'גזירת החד פעמי' • וגם: חושף את המשבר הבא עם הקואליציה לצד שת"פ עם החרדים לקראת העברת חוק הגיוס | ראיון מיוחד

עבאס ל'בחדרי': "רוצה שת"פ גם בחוק הגיוס - מדברים על זה"
מנסור עבאס צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

בראיון נדיר לתקשורת החרדית, יושב ראש רע"מ חבר הכנסת מנסור עבאס מספר ל'בחדרי חרדים' מה עומד מאחורי המחווה הנדיבה שלו להעניק 100 מיליון שקל לטובת מטרות של הציבור החרדי, תוך שהוא חושף גם מגעים על חוק הגיוס במסגרת שיתופי הפעולה.

"המחשבה הזאת (על העברת התקציב א.ק.) הייתה אצלי לפני שלושה חודשים עוד בהעברת התקציב בממשלה ובקריאה ראשונה בכנסת", מספר עבאס ל'בחדרי', הוא מציין "אני חושב שזה נכון, אנחנו רוצים לבנות מודל אזרחי ערכי שתהיה ערבות הדדית במיוחד בין מגזרים מוחלשים ואין מוחלש כמו ערבים והחרדים. וזה מעבר לשיקולים פוליטיים".

עבאס מציין כי מה שהביא לכך שהוא האיץ את הדרישה בפני שרי הממשלה ואגף התקציבים הוא הנאום של חבר הכנסת משה גפני בשבוע שעבר, "זה בוודאי נגע לי בלב", הוא אומר, "גפני אמר דברים נבונים".

הוא מספר כי "אחר כך ישבנו, הבנתי כמה שהוא כואב ומרגיש שהפלו ושיטו בחרדים והכל, נתנו כסף קואליציוני והיום שהם לא שם (בקואליציה א.ק.) אתה מאבד את כל ההישגים".

בדבריו הוא מספר על קשר שנשמר ומתהדק לברית פוליטית, "אנחנו לומדים אחד מהשני. הוא נתן לי עצות איך להתמודד עם הממשלה, הוא הציע שאכן תהיה ברית מוחלשים לא רק ערבים וחרדים", תוך שהוא מוסיף כי הוא רוצה את החרדים לצידו בקואליציה, "הלוואי שהם יהיו חלק מהקואליציה", אך מסרב לומר אם יפעל שזה יקרה, "אני לומד את השטח אבל בהחלט, כמו שאמר הרב גפני כדאי שיהיה ברית".

במענה לשאלת 'בחדרי חרדים' מדוע הוא לא פועל מול גזירות הממשלה שפוגעות בחרדים, לדוגמת 'גזירת החד פעמי', חבר הכנסת עבאס אומר "הלוואי שהיינו יכולים כל מה שעולה על רוחנו, אנחנו חלק מהקואליציה רק ארבעה מנדטים, אנחנו לא מובילים, אבל מנסים להשפיע", הוא מצהיר: "כל מה שיכולים לעזור בו - נעזור".

יו"ר רע"מ העביר מסר לחרדים בראיון המיוחד ל'בחדרי חרדים', והתחייב "בהמשך ננסה לעזור יותר, אנחנו במצב פוליטי סבוך, יש התרסה וחילוקי דעות קשים". הוא הבטיח כי, "אחרי שהתקציב יעבור וכולם יתיישרו עם הממשלה, יהיה אפשר לבצע שיתופי פעולה גם עם האופוזיציה במיוחד עם החרדים".

חבר הכנסת עבאס מסרב להיכנס לשנאה של ליברמן כלפי החרדים ובעצם הסיכוי שהוא יסכים להעביר תקציבים לציבור החרדי, "הצגנו את זה בפני אגף התקציבים במשרד האוצר, ודיברנו עם שרים בכירים", אך הוא לא מתכוון לזנוח את הנושא, "נעקוב אחרי הנושא הזה ונדאג שזה יעבור, אני מקווה שנגיע להסכמות עם ליברמן".

יצויין כי לאורך השנים, החרדים הצליחו בברית המוחלשים שלרוב הוביל את הנושא חבר הכנסת משה גפני שהגיע לשיתופי פעולה קריטיים לציבור החרדי עם הסיעות הערביות, כעת במפלגות החרדיות נמצאים עם העיניים קדימה לחוק הגיוס אחרי שבאופן מסורתי הסיעות הערביות הצביעו נגד, בראיון ל'בחדרי חרדים' חושף עבאס כי הוא מקיים שיחות עם החרדים בנושא חוק הגיוס "אני רוצה עוד שיתופי פעולה בהתאם למגבלות, אנחנו מדברים על שיתוף פעולה לקראת העברת חוק הגיוס".

מנסור עבאס חוק הגיוס חרדים משה גפני ברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד